Howrse iFokus

Howrse

Läst 58 ggr
Zadeira
0

Starta om på svenska Howrse.

Jag har varit medlem på internationella Howrse sedan 2009. De senaste kanske 5 åren har jag kikat in sporadiskt, följer inte med i vad som händer osv, tävlar och föder inte upp hästar utan glider mest runt med det jag har och kikar. Spelar knappt.

Funderar på att starta ett nytt konto med kanske lite mer baktanke. Alltså typ nån avel. Eller ha hästar som jag haft i livet. Eller drömmer om. Fast på svenska servern för att kunna skilja mina "spelstilar" åt.

Ni som är på den svenska servern, funkar sånt bra där? Är ni nöjda med den svenska servern? Funkar det lika bra som internationella?

Scorpio97
1

Jag har spelat på svenska Howrse sedan det startade, och har varit mod där senaste åren. Men jag har bara spelat på just svenska Howrse så jag kan inte säga så mycket om hur det skiljer sig åt från någon annan server :)
Jag hobbyavlar på Akhal-Tekes (jag har skapat ett lag bara för att få lagrankning trots att jag avlar själv, och just nu finns två andra lag för Akhal-Tekes) och enhörningar. Har aldrig avlat i toppen eller varit med i lag

Jag trivs bra på svenska servern. Men det är såklart mindre än den internationella och jag gissar därför att du kommer märka att både utbud och konkurrens är mindre. Sedan forumen togs bort så upplever jag även att det är ganska "tyst" och jag har rätt lite kontakt med andra spelare förutom som mod (och även det har minskat), men då har ju jag som sagt även valt att avla själv och är nog överlag inte den som tar kontakt med massa folk. Men jag upplever att de andra spelarna är hjälpsamma och trevliga om man vill ha mer kontakt.

Är det något speciellt du tänker på när du undrar om det "fungerar lika bra"? :)

//Jessie

Zadeira
0

#1 Egentligen tänkte jag mest om det typ är likvärdigta. Slog mig såklart att det är mindre eftersom det ganska uppenbart har mindre "publik", men om det typ är "värt" det. Får ibland lite tanken att starta om på internationella Howrse för att jag tröttnat på min profil, men man vill ju inte kasta bort allt man gjort och samlat på sig sedan 2009. Så tänkte att ett svensk konto kunde vara ett alternativ. För man får väl ha konto på de olika servrarna?

Scorpio97
0

Ja, det är tillåtet med ett konto per server, så det är helt okej. Personligen skulle jag absolut hellre starta ett nytt konto på en annan server än att starta om mitt befintliga om jag ville börja om från början. Precis som du säger har man ju samlat på sig en del :)
Men jag kan inte riktigt säga hur de skiljer sig åt. I grunden är det såklart samma spel, men hur mycket man märker av att det är färre spelare kan nog bero mycket på hur man spelar. Men du har väl inget att förlora på att testa och se hur det känns? Du är väldigt välkommen i alla fall :D

Om du är med på Discorden kanske du kan fråga där också? Jag vet att det finns en del som spelar både på INT och SE, men även de som spelar på INT och någon av de andra mindre versionerna borde ju kunna säga lite om hur det skiljer sig åt

//Jessie

Zadeira
1

Nej, jag har ju inget att förlora som du säger. Bara att jag lägger ännu mer tid på onödiga internetspel och gör mindre av "verkliga" saker 🤣

Zadeira
2

Nu hittar ni mig på svenska Howrse under namnet Zadeira även där om nån vill lägga till mig. Har som sagt över tio års erfarenhet av internationella Howrse, så är ingen newbie direkt även om svenska kontot är helt färskt.