Varför är de inte fetstilade?
Hej!
Jag håller på att BLUPa några hingstar för att lägga upp allmänna betäckningserbjudanden. Här är en av de. Problemet är bara att han inte har fetstilade färdigheter. Varför?
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
- Redigerat 2022-08-07 16:44 av Argenti
En färdighet blir fulltränad/fetstilad när hästen har fått alla färdigheter från Träning (dom orangea staplarna), Ridturer (endast Berg och Skog ger färdigheter) samt från Tävlingar i den färdigheten. Vilken träning, ridtur och tävling som behövs beror på vilken färdighet du vill träna.
Så för att fetstila en färdighet måste du träna den orangea stapeln för den färdigheten tills den är helt ifylld, ta berg- eller skogsridturer och tävla tills hästen inte får fler färdigheter.
För att ta reda på vilka hästens tre bästa färdigheter är går du in på hästen och klickar på fliken "Genetik". Dom färdigheterna som har högst siffror är dom bästa. Det är även en liten pil bredvid dom tre bästa färdigheterna under Träning (pilen försvinner dock om du har tränat färdigheten)
Har du gjort allt detta?
//Jessie
Jag skulle gissa att det är ridturerna som inte är färdiga på din häst :) Du behöver göra klart både Berg och Skog för Lusitanos
//Jessie
Jag trodde man Träna färdigheter till den var högre än den genetiska potentialen. Inte kontor att det blev fel då. Men tack så jättemycket! Både #1 och #2!
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/