Howrse iFokus

Howrse

Etikett: allmänt
Läst 98 ggr
Pilspets
0

Kan inte göra ett konto.

Hej!
Ny på Howrse och på Howrse iFokus.

Vill gärna göra ett konto men det går inte. Fyller i det dom vill ha och trycker på spela. Men det går ju inte!

Hur ska jag göra?

Scorpio97
0

Hej!

Får du upp något felmeddelande eller liknande? Är du helt säker på att du fyllt i alla rutorna? :)

//Jessie

[EM_L]
0

Kan också vara ifall du är under 13 år och skapar ett konto? Har för mig att man behöver föräldrars tillåtelse eller e-post.

Pilspets
0

Hur ser man att man har fått ett felmeddelande?
Säker på att alla rutor är ifyllda.🙂

Pilspets
0

#2 Ja,jag är under tretton.

Har fått både tillåtelse och e-post.

Scorpio97
0

#3 Sitter du på mobil eller dator? Det ser lite olika ut beroende på om du försöker via hemsidan/dator eller på mobil. Men det borde dyka upp en ruta som säger vad som är fel.
Står det något till höger om rutan där du skrev in lösenord?

Har dina föräldrar fått ett email till e-posten du skrev in som föräldra-epost? Är det något i emailet din förälder måste godkänna eller liknande?

//Jessie

• Redigerat 2022-04-17 20:30 av Scorpio97
Pilspets
0

#5 Mobil. Ingen ruta som säger att det är fel. Inget står till höger.

Tror inte att dom här fått det.

Behövs det bådas föräldrarna epost?

Scorpio97
0

#6 Okej, på datorn står det till höger om lösenordet är för svagt eller inte, men tydligen gör det inte det på mobilen. Om du har valt ett väldigt kort eller enkelt lösenord rekommenderar jag att testa med ett längre och krångligare. Blanda gärna bokstäver, siffror och andra tecken. (Skriv inte ditt lösenord här, såklart!).
På mobilen verkar det inte dyka upp en ruta som felmeddelande men om något är fel borde det bli en liten röd text under den rutan som innehåller fel.

Jag har aldrig startat ett konto som kräver föräldragodkännande, men en förälder borde räcka. Men jag tror att den eposten du skrev ska få ett email med info eller en länk. Har ni kollat i skräppost-mappen ifall emailet har hamnat där?

//Jessie

Scorpio97
0

Okej, jag testade att registrera ett konto på en annan server (vilket är tillåtet, men man får aldrig ha flera konton på samma server!). Jag kom in i spelet direkt och kunde börja spela. Men e-posten jag uppgav som min förälders fick ett email med i länk i. Man måste klicka på den länken för att slutföra registreringen och för att du ska få tillgång till alla funktionerna.

Men du borde alltså komma in i spelet även innan din förälder har bekräftat detta. Så det verkar som att något annat är fel.

Om det inte hjälpte att välja ett svårare lösenord och du är helt säker på att du fyllt i alla rutorna korrekt så testa gärna att gå ifrån sidan och börja om, ifall du typ råkat få med något mellanslag på fel ställe eller liknande. Om det inte heller fungerar så skulle jag testa att göra det på en dator om du har möjlighet till det. På datorn finns det även "Kontakta oss" som länk längst ner på sidan, och om du inte får det att fungera kan du klicka där för att få kontakt med supporten som borde kunna hjälpa dig att starta ett konto.
Annars har du länken till supporten här: https://support.owlient.eu/?ref=https%3A%2F%2Fwww.howrse.se

//Jessie

• Redigerat 2022-04-17 20:58 av Scorpio97
Pilspets
0

Det gick!

Förresten kan jag byta användarnamn då jag inte gillar mitt?

• Redigerat 2022-04-17 21:29 av Pilspets
Scorpio97
0

#9 Vad bra! Men du borde verkligen inte skriva ut några detaljer om ditt lösenord alls, så jag tycker du ska redigera ditt inlägg (klicka på hantera i övre högra hörnet av ditt inlägg) eller byta lösenord på Howrse. Man ska aldrig skriva något alls om sitt lösenord, varken här eller på andra sidor.

Det går att ändra användarnamn på Howrse, men det kostar 500 pass. Pass får man genom att betala riktiga pengar eller på vissa sätt genom spelet. Men om du precis startade ditt konto så skulle åtminstone inte jag vilja betala så mycket för att ändra namn, då skulle jag hellre radera kontot och starta ett nytt med namnet du vill använda.
Det är inte tillåtet att ha flera konton samtidigt så du måste radera det gamla kontot och sedan starta det nya i så fall. Inte tvärtom.

//Jessie

Scorpio97
0

Om du behöver någon hjälp i spelet är du förresten alltid välkommen att kontakta mig på Howrse också. Där heter jag -Jessie-

//Jessie

Pilspets
1

#10 Visste inte att det spelade någon roll.

Tack för informationen!😊

#11 Tack!

[Lilium]
0

tror din förälder måste godkännt på sin e-post
pappa gjorde de och då funkade det för mig.