Howrse iFokus

Howrse

Etikett: köp-sälj-eller-byt
Läst 890 ggr
Maleficum
0

Slutar spela, allt ska bort.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! (Hoppas detta är okej annars är det bara att låsa tråden).
Jag har inte spelat på superlänge och helt tröttnat och fick precis ett mejl att mitt konto kommer stänga ner om jag inte loggar in.
Har inte supermycket hästar men har en hel del pengar, pass och massa prylar (inklusive 6 passfrön) som det känns väldigt synd om det bara ska försvinna bort i cyberrymden så är någon intresserad så hojta till!

https://www.howrse.se/joueur/fiche/?id=1171005

Vet inte exakt vilka saker och hästar man kan sälja till andra spelare (och minns inte allt hur man gjorde så det får gärna förklaras av intresserade).

Är det fler intresserade av pengar pass och saker jag har fler av så försöker jag dela upp det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Titta på Iliums hästridningssida, uppfödare av 45 på Howrse.
Scorpio97
1

Dom flesta SM-föremål går att ge som gåva via byteshandeln. Du kan max ge två av samma föremål vid samma tillfälle (tre om du är VIP, men om du inte spelat på länge gissar jag att du inte är det). Detta går bara att göra en gång per vecka till samma spelare, och totalt tre gånger per vecka till olika spelare. Detta nollställs på måndagar
Magisk hatt och några fler föremål går dock inte att byta/ge bort på det sättet. Enda sättet är i så fall att sätta dom föremålen på en häst och ge bort hästen.
Föremål i vanliga butiken går att ge bort bara till vänner. Man kan bara ge ett föremål åt gången, bara en gång till samma vän per vecka, och bara tre totalt per vecka.

Det finns inget officiellt sätt att ge bort equus eller pass. Man kan såklart köpa en häst för summan man vill ge dock men det är egentligen inte helt enligt reglerna (jag är mod på Howrse, så jag känner mig tvungen att säga det. Hur stor risken är att det faktiskt upptäcks eller straffas på något sätt får var och en avgöra).

Många specialhästar (gudomliga hästar) går inte att sälja. Jag tog en titt på dina och såvitt jag kan se är det bara dina falabellor som går att sälja/ge bort. Men det står på varje gudomlig hästs info om den går att sälja eller inte.

Själv tar jag gärna några falabellor, Titans Utmaning och/eller Ymnighetshorn (i den ordningen) :) Men om det är många nyare spelare eller liknande som frågar så får du gärna prioritera dom först. Jag har spelat väldigt länge, så jag är inte den som har absolut bäst behov av det

//Jessie

• Redigerat 2021-09-16 20:58 av Scorpio97
Maleficum
0

#1: Bra att veta :)

Har ju pass nog (7800) så skulle kunna bli VIP för en månad (eller till och med för fler månader :P) bara för att kunna ge bort fler saker/vecka i så fall.

Känns ju som sagt trist om alla saker bara ska försvinner när jag ändå inte tänkt spela igen (detta var mitt andra mejl så har inte spelat på ett år och mot slutet innan dess var jag inte superaktiv heller).

Men i princip kan jag ju bara köpa upp hästar lite slumpmässigt på sidan också och då ge helt slumpmässigt spelare mer pengar och pass, vad skiljer det sig mer mot att nån säljer en specifik häst till mig för att den får lite pengar eller pass?

Går det att se på något enkelt vis vilka mer nya spelare som säljer hästar? För då kan jag ju som sagt bara köpa loss dem lite på må få så kanske någon ny spelare får en lite boost i spelet :)

Finns det något samlarvärde på husdjur och sånt? (eller kan man ge bort dem?) Tänkte om det är värd att sätta på pälsar och husdjur på hästarna jag har och stoppa upp dem för försäljning (om det är någon som samlar på sakerna) eller om det bara blir slöseri med tid.

Scorpio97
1

Att ge bort tre saker istället för två på samma gång är en valbar VIP-fördel, bara så att du inte missar det i så fall. Med VIP får du även 9 byten istället för 3 (så du kan ge bort SM-föremål till 9 spelare varje vecka) och du kan be bort 6 butiksföremål per vecka :)

Ja, att köpa random hästar går absolut. Det finns tyvärr inget enkelt sätt att sortera efter nya spelare på försäljningarna, utan i så fall måste du gå in på varje häst och titta vem ägaren är. Du kan även gå in på nya spelare och kolla vilka hästar dom har tillsalu (finns en knapp längst nere på profilen)

Ja, många husdjur har samlarvärde. Det går inte att ge bort husdjur direkt, utan du måste ge dom till en häst och sälja hästen. Hur stort samlarvärde dom har beror mycket på hur ovanliga dom är, och du har vissa husdjur som är rätt vanliga och vissa med större värde.
Shika, Shiba inu, Axolotl, Kyubiko, Akita, Skroll & Hati, Ara, Späckhuggare, Okuri Inu, Tsuchiinoko och Banken är mer ovanliga (i varierande grad), och dom finns det säkert folk som behöver till sina samlingar. Hund, Groda, Kanin, Apa och Grizzly är vanligare, men det kan säkert finnas nyare spelare som ändå är intresserade. Catrinas Brosh är både en päls och ger hästen ett husdjur, så det har också rätt stort samlarvärde
Bland pälsarna så går Harmonipaket, Guldäpple och 5te elementet att ge bort på byteshandeln. Övriga du har går inte, om jag inte missar någon
Vintage-äpple borde ha stort värde. Jag tror det borde gå att ge det till en häst men inte välja en päls (dte går åtminstone med Guldäpple), om du vill låta den nya ägaren välja. Magisk Hatt, Monsterbok, Catrinas Brosh, Dubbelsidig medalj, förtrollade pumpan och Apokalupsens försegling kan ge olika pälsar, och pälsarna har oftast olika värde för att vissa är mer sällsynta än andra. Alla dom föremålen har dock varit ute ett tag så många har säkert fyllt samlingarna redan, men för dom ovanligare pälsarna kan det finnas intresse

Tänk på att många större spelare har auto-köp på billiga hästar (VIP-funktion, man kan ställa in sökalternativ, välja ett maxpris och om en sån häst läggs ut så köps den efter 30 sekunder automatiskt). Alla hästar för 500e kommer garanterat köpas. Och hästar du lägger ut för typ <5000e har stor chans att säljas automatiskt. Ju högre pris desto mindre chans är det att någon har auto-köp på det. Men ju högre pris du sätter desto mindre chans är det såklart även att en nyare spelare har råd, om det främst är dom du vill gynna
Man kan även tänka på vilken tid man lägger ut hästarna på, och vilka folk som mest troligt är inloggade den tiden

//Jessie

Scorpio97
0

Om du vill att fler ska se ditt erbjudande kan du förresten skriva det på din presentation på Howrse också. Om du har tid att gå runt och gratulera spelare så kommer en del förmodligen gå in på din press för att gratulera tillbaka, och då kanske dom även läser din presentation :)

//Jessie

Maleficum
0

#3: Hur funkar det med aktioner? Tänkte om det är bättre att sälja hästarna med husdjur och sånt på aktioner istället? Så kanske spelare med mindre plånböcker kan få en chans?

Vad jag minns från när jag spela är att jag alltid lyckades sätta ut mina hästar på försäljning på de mest knasiga tider när knappt någon spela :P

Men låter som en bra start att först markera upp vilka saker man kan ge bort och sen fundera på om man ska orka placera ut resterande saker på hästar och försöka sälja dem senare.

Maleficum
0

#4: Smart ide!

Scorpio97
1

#5 Autoköp finns inte på auktion, så det tar ju bort det problemet. Men om det är något mer ovanligt husdjur så kan ju rika spelare buda väldigt mycket och därmed helt hindra spelare med sämre ekonomi från att köpa. Du kan inte ta ner en auktion som någon lagt ett bud på.
Så båda sätten har väl sina för- och nackdelar.

Haha, det känner jag igen xD Jag är ofta inne till sent på natten så jag har också gjort det några gånger.

Jag vill förresten säga att jag tycker det är väldigt fint att du lägger tid på detta. Det är inte alla som bryr sig om att ge bort sina grejer och jag tycker också det är trist om massa saker försvinner som någon hade kunnat ha nytta av

//Jessie

Maleficum
0

#7: Hade egentligen tänkt sluta helt vid första mejlet (för ett halvår sen) men hade så svårt att bara stänga ner allt med alla saker som låg där (är lite av en hoarder i spel där man kan samla på saker). Så denna gång tänkte jag ge det lite tid att försöka ge bort en del saker iaf så kanske det känns lättare att stänga ner kontot sen.

Maleficum
0

Nu har jag sålt av massa hästar (vissa satte jag på 50000 men de blev ändå autoköp på dem).

Köpte upp en del hästar också att sätta olika pälsar på och satte upp att säljas också.

Har några Hestias gåva kvar så tänkte jag ska passa på att avla fram några fler enhörnings percheroner (som lite tidsfördriv för det lär ta ett tag att ge bort alla prylar jag har). Skaffa också VIP och köpte hästen höst så nu kan jag ge bort 3 saker 10 gånger per vecka.
Redan fått kontakt med några med ganska kort speltid och har börjat ge bort lite saker till dem (inklusive hästar).

Scorpio97
1

#9 Kul att du redan fått kontakt med folk att ge saker till! :)

//Jessie

Maleficum
0

#10: Nu får jag bara se hur länge jag orkar 😂
Kanske slutar med att jag bara lägger ut allt som går för en billig peng om jag tröttnar på att ha kontakt med folk (är lite osocial av mig).

Scorpio97
0

#11 Dom flesta ger ju inte bort något alls utan tar bort kontot bara, så även om du bara lägger ut allt som går så har du ju gjort mer än dom flesta :) Och om du ska ge bort exakt allt kommer det ju ta ett bra tag och kräva kontakt med många personer, så jag har full förståelse om du inte orkar med det!

//Jessie

Maleficum
0

Men det nollställdes på måndagar mängden man kan ge bort per vecka? Så jag vet att sätta ut saker till salu då om jag inte fått kontakt med fler personer att ge saker till innan dess.

Scorpio97
1

Japp, det nollställs på måndagar (ca 04.00 på måndag morgon för att vara exakt, när den dagliga uppdateringen sker). Det gäller både för butiksföremåls-gåvor och byten/gåvor på byteshandeln. Så du kan använda upp alla byten på söndagskvällen tex och få nya på måndagen.

//Jessie

Maleficum
2

Var några fler nya spelare som fråga efter saker idag :) Har även använt upp alla vintageäpplen och satt blandade pälsar på och sålt till en som samlar på samma gång har jag då köpt loss massa hästar från nyare spelare när jag har hittat (bjöd även över mig själv på en aktion som en ny spelare lagt ut även om det var lite av misstag :P).

Satte även upp Anpassat UFO på sidan (med högsta procenttal för utdelning) så tänkte att jag kan lägga ut föremål även där. Just nu är det passfrön ute och sen funderar jag på att lägga ut Ymningshorn för dem har jag så många av.

Hoardern i mig har lite svårt att göra sig av med allt men delen av mig som bestämt mig för att sluta känner en otrolig lycka när jag kunnat hjälpa någon med lite föremål eller samlarhästar :D

Har dock bestämt mig för att spara alla Nyxpaket och några Hera paket samt Zeus blixtar själv för att använda med mina Hestias gåvor och föda fram fler percheron enhörningar (vill ju gärna kunna BLUPa upp dem jag ska avla vidare på och det går ju lite fortare då).

Maleficum
0

När man erbjuder en gåva på byteshandeln får personen i fråga ett meddelande om att det finns saker att hämta? (Är nämligen några som inte hämtat sina saker så det är därför jag undrar om de fått veta det eller om jag måste skicka ett meddelande till dem).

Scorpio97
1

#16 Nej, man får inget meddelande eller avisering om det :)

//Jessie

Maleficum
0

#17: ok. då får jag skriva till dem.
Hur är det om man reserverad hästar? Får man meddelande då?

Scorpio97
0

#18 Det gäller både bytesförfrågan och erbjudande om gåva på byteshandeln förresten, man får inte PM/avisering om något av det. Om du däremot skickar en butiksföremåls-gåva får personen en avisering (men den måste inte aktivt tas emot, så det spelar ju mindre roll).

Jag är typ 99% säker på att man inte får ett PM/avisering när någon reserverar en häst till en heller, men jag minns inte när någon reserverade en häst till mig senast så jag känner mig inte helt säker. Om du vill kan jag reservera en häst till dig bara för att testa om du får något meddelande

//Jessie

Maleficum
0

#19: Gör gärna det! Kan ju vara bra att veta om man måste säga till när man försöker ge någon något :D

Scorpio97
1

#20 Häst ressad. Fick du något meddelande? :)
Ja, det kan vara bra för mig att veta också xD

//Jessie

Maleficum
0

Fick inget meddelande om det :(

Känns lite knasigt att man inte får meddelande om sånt!

Scorpio97
0

Ja, jag hade gärna fått meddelande om reserverade hästar och gåvor/byten reserverade till mig på byteshandeln. Jag ska fundera på om det är värt att föreslå i idétråden
Enda skälet emot jag kan tänka mig är att man inte vill att folk ska kunna spamma/terrorisera andra med det genom att ressa en häst, ta bort försäljningen, ressa den igen osv. Jag vet att det har varit skälet för vissa liknande grejer. Personligen hade jag hellre sett att man fick meddelande, och att det helt enkelt är emot reglerna att använda det för att spamma (eller att man inte får meddelande om samma spelare reserverar hästar upprepade gånger under kort tid tex)

//Jessie

Maleficum
0

#23: Skulle ju kunna vara en ide att man bara får ett meddelande om reservation av häst från en spelare/dygn eller att det måste gå en viss tid emellan innan det blir ett nytt meddelande om man ressar ytterligare en häst (tex som nu när jag ressa flera hästar åt en spelare så hade det ju räckt med ett meddelande, men så fort den personen hämtat hästarna och jag tex glömt någon kunde den ju får ett nytt meddelande först därefter om jag ressa fler eller något liknande).

Kan förstå det blir jobbigt om man blir spammad med det, men samtidigt kan man ju i princip spamma någon med meddelanden också.

Nu blir det ju lite mer jobb för mig också när jag inte bara kan skicka saker till vem som helst utan att då även behöva skicka ett meddelande till den personen. Är ju iaf tur man kan skicka "massmeddelande" till fler personer på en gång (hade tre byten kvar så valde ut fyra nya spelare på födelsedagssidan att ge gåva till).

Scorpio97
1

Ja, det skulle ju fungera. När man har VIP-autoköp så får man en avisering när en häst blivit köpt genom den funktionen. Men om flera hästar köps på det sättet på kort tid får man bara en avisering (typ "Du har köpt 10 hästar") istället för en per häst. Så det borde ju fungera med ett liknande system för reserveringar

För PM kan man blockera/svartlista en viss spelare och då kan den spelaren inte skicka PM till en eller så kan man välja att inte få PM från andra spelare alls, så där kan man ju undvika spam :)
Men man skulle ju kunna ha samma för reservationer också. Antingen att man inte får meddelande om en blockerad spelare reserverar en häst till en, eller att man kan välja att inte få meddelande om någon reserverar en något till en, oavsett vem som gör det.

//Jessie

• Redigerat 2021-09-19 20:39 av Scorpio97
Scorpio97
0

Hur går det? :)

//Jessie

Maleficum
0

Fått lite fler förfrågningar om saker, men också folk som frågat om saker men sen inte hämtat upp dem. Kommer nog lägga ut saker för nån lägre summa Equus på lördag eller söndag för alla kvarvarande byten jag har då.
Fått tre omgångar tvilling shire enhörningar och är nu inne på att BLUPa upp de två bästa för att få ut tre omgångar till (därefter kommer jag bara ha en Hestias gåva kvar så funderar på att bara sätta den på en av stona innan jag säljer dem).

Tänkte se om jag kan hitta någon som är intresserad av att fortsätta med shire och enhörningsaveln och sen sälja alla till den personen.

(Upptäckte idag det är Shire enhörningar jag har när jag hela tiden trott det är percheroner 😂 ibland är man lite tröttblind).

Scorpio97
1

Trist att vissa inte hämtat upp sakerna. När man får något gratis borde man ju kunna hålla lite koll och ta emot också

Hoppas du hittar någon som kan fortsätta med aveln :D
Haha xD

//Jessie

Maleficum
0

Att bli av med alla Equus är visst svårare än jag trodde :P

När jag har tid och ork går jag igenom försäljningslistan och försöker hitta hästar som säljs av nyare spelare (som spelat mindre än 100 dagar just nu) och går in på deras sida och försöker köpa alla hästar de säljer.
Men eftersom det känns lite knasigt att skicka alla hästar till frizonen (eller för den delen försöka ta död på dem) så lägger jag upp de på aktion med utgånspris 500 (för att ge någon annan chansen att kanske få en bra häst eller något de säker lite billigt) men av någon anledning lyckas jag tjäna mer pengar än jag gör av mer och jag har nu mer Equus än när jag började hela avvecklingen av mitt konto 😂
Det kan väl iof bero på att jag satt specialpälsar (med föremål man inte kan ge bort) på en del och lagt ut på aktion och vissa priser går ju upp rätt bra på dem.

Kände iaf att lättast var att lägga ut alla hästar på aktion för det var svårt att veta vilka priser man annars skulle sätta på dem för att ge folk chansen att kunna köpa något de samlar på till lågt pris utan att de blir automatiskt uppköpt av någon.

Men i slutänden kanske Equusen får försvinna ut i cyberrymden tillsammans med allt sånt som inte går att sälja eller ge bort (kommer sakna mina gudomliga hästar lite granna och känns synd ingen kan få glädjen av dem).

Sen kan man få sig lite skratt när man får förfrågningar på vissa föremål. Tex var det någon häromdagen som ville ha mina tårar 😂

Scorpio97
1

#29 Haha, låter som lite av ett lyxproblem xD

Men med specialpälsar förstår jag om dom säljs för mer än du köpte dom för. Vanliga hästar som har relativt låg GP osv borde inte säljas för så mycket, men nya spelare kanske inte lägger ut dom för supermycket heller.

Och du har ju ändå gett iväg väldigt mycket grejer och säkert gjort många nya spelare väldigt glada, så även om du inte blir av med equusen och vissa gudomliga tycker jag ändå du ska känna dig nöjd :)

Ja, en del spelkonversationer kan bli väldigt roliga 😂 Förr fick man pass när en häst över 30 år skickades till himlen (så kallade passhästar). Vilket kräver att den dör. Man kunde max göra det ett visst antal gånger per månad, men vissa fick fler passhästar än så. Då kunde man sälja dom till någon annan spelare som dödade dom, och så delade man på passen. Det kunde bli en del roliga samtal som nog lät väldigt morbida om man inte var insatt i spelet, haha!

//Jessie

Maleficum
0

#30: Verkligen ett lyxproblem!

Juste, det minns jag att det var när jag börja spela. Man haja till lite när folk prata passhästar och dödande av dem. Men det kanske blir lösningen till slut, att köpa massa gamla hästar att döda :P Men är ju sällan nyare spelare som säljer dem så då blir väl äldre spelare lite glada också.

Många nya spelare verkar lägga ut rätt billiga hästar men en del verkar satt överpris på några så de lär inte fått dem sålda om jag inte råkat hitta dem.

Scorpio97
0

Jag vet att det har hänt i någon tråd härinne att icke-spelare har kommit in och frågat vad sjutton vi menar när vi pratar om att döda passhästar 😂
Gamla hästar (över 25 år) har fortfarande en särskild funktion. Man får den gudomliga hästen Yggdrasil första gången man skickar en häst över 25 år till himlen, sen åldras Yggdrasil med lika många år som hästen var när man skickar fler gamla hästar till himlen (och vid vissa åldrar ger han gåvor). Så dom brukar kunna vara lite dyrare och fortfarande efterfrågade, även om det inte är lika som när dom gav pass direkt

Ja, jag har också sett att det är lite blandat :) Det är väl inte så lätt att veta vilket pris man ska sätta när man är ny heller (inte ens jag vet alltid vilka priser jag ska sätta, jag använder mig också ofta av auktion så marknaden får bestämma).

//Jessie

Maleficum
0

#32: Prissättning är verkligen svår! Har samma problem i de andra sim spelen jag spelar! Speciellt i det ena där jag är ledande inom de raser jag avlar (kaninavels spel) så det finns ju inte direkt några andra man kan kolla på hur de satt priserna :P Dock underlättar det väl lite av att jag sällan säljer några av mina djur i det spelet (då ungar man inte väljer att spara automatiskt försvinner och ger en minimal summa när kullen vuxit färdigt så slutar det inte med att man får för mycket djur).

Scorpio97
0

#33 Ja, jag är ganska dålig på prissättning i alla spel, haha. Oftast finns ju flera saker att avla på vilket gör att samma häst har helt olika värden för olika spelare, och jag orkar sällan sätta mig in i det xD Om jag inte absolut måste för att ekonomin ska gå runt

//Jessie

Scorpio97
0

Jag vet inte om du har nytta av det, men jag kom på en grej i alla fall. Om du vill lägga ut hästar hyfsat billigt på direkt utan att dom blir köpa automatiskt kan du ju testa dig fram till vilken gräns folk har satt. Åtminstone om det är flera hästar du vill lägga ut och dom är hyfsat lika. För autoköp köper alltid hästarna efter 30 sekunder. Så om hästen inte är köpt efter den tiden så finns det ingen som har ett autoköp som passar den hästen.
Så du kan ta en av hästarna, lägga ut den för en summa som du tror är för hög för gränserna. Vänta 30-60 sekunder. Har hästen inte blivit köpt automatiskt kan du ta bort den från försäljningen och lägga ut den för en lite lägre summa. Och så vidare tills den blir auto-köpt och du vet att du hittat gränsen. Sen kan du lägga ut resten av hästarna för strax över den gränsen :) Det garanterar såklart inte att det är nyare spelare som köper dom, men det ger åtminstone lite större chans att fler hinner se dom. Utan att behöva buda i en auktion där priset kan bli högt i slutändan
Jag förstår absolut om du inte vill lägga tid på att sitta och prova dig fram på det sättet, men jag ville ändå tipsa om de tåtminstone

//Jessie

Maleficum
0

#35: Kanske lättare då att söka efter samma typ av hästar och se vad lägsta priset ligger på på de som redan är ute och testa?

Dock känns det just nu lättare att bara sätta alla i aktionen eftersom det ibland blir en del hästar köpta av olika nivå och pris när jag sätter mig och letar (och med VIP är det ju sen enkelt att bara markera alla jag köpt och sätta upp alla på en gång).

Hitta tre spelare idag på födelsedagslistan som inte spelat så länge så köpte tre bra hästar och sålde som billig reservation till dem som födelsedagspresent.

Scorpio97
0

Det är sant, av någon anledning tänkte jag inte på det, haha.

Och jag förstår absolut om du föredrar att bara sätta ut alla på auktion, det är förmodligen vad jag skulle göra också :)

Låter som en trevlig födelsedagspresent! Det är lite synd att det inte finns något enkelt sätt att leta efter nya spelare

//Jessie

Maleficum
0

#37: Ja, är verkligen synd :( Är som sagt rätt tradigt att gå igenom massa försäljningar för att försöka hitta någon. Men så fort jag råkar hamna på en ny spelares sida så går jag och kollar deras försäljningar (så det underlättar iaf lite om nån lagt ut fler hästar).

Men sen är det praktiskt att se hur mycket pengar folk har för kan alltid köpa en häst av någon som har väldigt lite Equus för en liten boost men hoppar många som redan har några miljoner för de känns inte som de har så stort behov av mer.

Scorpio97
0

#38 Ja, att man kan se folks equus är väldigt användbart Jag brukar också kolla det (och antal dagar) när någon exempelvis ber mig om ett lägre pris på en av hästarna jag har tillsalu. För dom equusen gör säkert större skillnad för en ny/fattig spelare än för mig som sagt

När du hittar en spelare med få tjänstgöringsdagar, så kan du förresten klicka på "Visa rankning" uppe till höger på den spelarens presentation. Då får du se spelarens placering på dom allmänna rankningarna samt ca 20 spelare som har närliggande rankning. En av dom rankningarna är tjänstgöringsdagar, så om du hittar en spelare med få dagar kan du hitta åtminstone några till på det sättet

//Jessie

Maleficum
0

#39: Har funderat på hur jag ska kunna använda ranking systemet men visste inte att man även kunde se andras i listan på samma vis man kan se sitt egna. Är ju helt klart ett smart sätt att hitta några fler nya spelare :)

Scorpio97
1

#40 Nej, jag glömmer helt ärligt bort den funktionen för jag använder den så sällan. Annars hade jag tipsat om det tidigare. Jag råkade bara se knappen nyss när jag var inne på en spelares presentation och insåg att det kunde vara av användning för det. Det är ju fortfarande inget supersmidigt system, men bättre än inget :)

//Jessie

Maleficum
0

Mer lyxproblem! 😆 Trodde jag äntligen började få mitt Equus förråd att sjunka men så köpte jag en häst för 60000 och la ut på aktion och den sålde för 288000! Det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig :P

Prylarna börjar minska så sakteliga också! Denna gång hade jag massa förfrågningar väntandes från förra vecka (efter att bytena var slut) så har redan bara ett byte kvar för denna vecka :)

Har nästan roligare nu med Howrze än när jag aktivt spela det!

Scorpio97
1

Ojdå! Jag visste inte att det var så svårt att bli av med equus, haha

Men skönt att föremålen minskar åtminstone, och att du tycker det är roligt ;)

//Jessie

Maleficum
0

#43: Tänkte det skulle bli lätt men jag hade fel! Samt att jag uppenbarligen samlat på mig mer Equus än vad det kändes som! (Fast då jag legat högt upp på rankingen över förmögenhet borde jag fått mig en ledtråd om det). Blev inte heller mindre Equus av att jag sålde av de mesta prylar man kan sälja i butiken och mitt ridcenter fortfarande är väldigt populärt (och får in en del även om jag satte ner priset till lägsta möjliga).

Pyttelite
0

Hur har det gått är allt borta nu?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Maleficum
0

#45: Det går sakta men säkert framåt :)

Men efter att jag fick hem mina nya kaniner (blivit misskötta så var väldigt nervösa i början) har jag lagt en hel del tid på dem så istället för att ta emot förfrågningar om saker har jag lagt upp byten av saker för 1000 Equus (billigast man kan lägga upp saker för) för alla byten jag har varje vecka.

Har dock ett Paradäpple och en Cat-sith jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra mig av med (då man själv kan välja päls och husdjur).

Pyttelite
0

#46: Det var en bra prioritering att ta hand om kaninerna.

Maleficum
0

#47: Dem känns ju lite viktigare trots allt :)

Var skoj att ge bort saker till personer som fråga efter specifika saker men samtidigt blir det ju en hel del extratid och jobb (och tyvärr så dyker det upp en och annan skum person som blir mer tjatig och jobbig och krävande även om majoriteten är trevliga och snälla och tacksamma).

Pyttelite
0

#48: Jag tror att nyare spelare verkligen uppskattar din givmildhet!

Det är sånt som gör det roligare att spela om man är ny.

Maleficum
0

Nu har jag bara Paradisäpple och en Cat-Sith kvar.

Någon som är intresserad? Isf för vilken päls (Frizzy, Tornado, Rose eller Valiant) och vilken katt (Katt, Pallaskatt, Ökenlo, Lo, Jaguar, Panter, Tiger eller Lejon). Enklast om jag sätter husdjur och päls på samma häst (eftersom man själv får välja testar jag här först om någon vill ha innan jag gör slumpat val och lägger ut på aktion).

Sen är det helt tomt på saker som jag kan göra mig av med på ett enkelt sätt (har massa ÅP jag lagt ut som UFOn på 5% chans att få (det högsta man kan välja) så de får stå på tills mitt VIP konto tar slut eller kontot stängs av (vilket som kommer först).

Scorpio97
1

#50 Bra jobbat med att ge bort allt, du har säkert gjort många spelare glada! Jag tycker det är fantastiskt att du har valt att lägga så här mycket tid på att ge bort allt, det tror jag väldigt få gör!

Lite synd att man inte kan ge paradisäpplet eller cat-sith till hästen utan att välja vilken päls/katt man vill ha. Vore bra om man kunde sälja hästen och låta den nya ägaren välja vilken den vill ha.

//Jessie

Maleficum
0

#51: Hade varit perfekt om nya ägaren själv kunnat välja vad de ville ha! Speciellt när man inte kan ge bort eller sälja föremålen.

Eftersom jag senaste tid bara lagt ut alla saker för 1000e på bytes sidan har det gått ganska lätt och smidigt utan för stor tidsåtgång :)
Tycker bara det är synd på alla föremål man inte kan ge bort eller sälja till andra spelare (mer en enstaka sak till vänner vilket känns mer tidskrävande än vad det är värt).

Scorpio97
1

#52 Verkligen!

Du har ändå valt att under flera månader logga in bara för att ge bort saker och det tycker jag är väldigt bra gjort :)

Ja, det är också synd. Att man bara kan ge 1 ÅP i taget har irriterat mig många gånger när jag tex vill hjälpa en kompis som behöver 6 ÅP för att få fram ett föl eller liknande. Jag förstår att många regler kring byten och gåvor är för att förhindra fusk men ibland är det ändå väldigt drygt

//Jessie

[EM_L]
0

Hej!

Kanske är jag försenad men jag är eventuellt intresserad ifall det finns något kvar? Började spela igen med nytt konto för typ 2 veckor sedan.

Maleficum
0

#54: Har redan gett bort allt som går :)
Men det är möjligt det fortfarande finns ÅP att få som UFOn på min sida (inte loggat in på länge men har rätt många så det borde finnas chans att få). Har satt på högsta procent för utdelning för att ge högsta chansen att få något.

powerade
0

Jag ska nog börja avveckla jag också.
Har aldrig tid att spela och ta hand om allt.

Heter cissibe
Ni får gärna kontakta mig på howrse:)