Åldrandepoäng
Hej!
Har det blivit svårare att hitta ÅP? Har börjat spela igen efter några års uppehåll och jag märker en skillnad? Väckte 32 hästar idag och fick bara 2 stycken. Innan upplevde jag att det var mer?
Tacksam för svar!
Det har skett en ändring, men på det antalet hästar bör du hitta fler ÅP än tidigare snarare än färre. Ändringen som gjordes var att det nu är lite högre chans att hitta ÅP från dom första hästarna man tar hand om och lite lägre chans per häst om man tar hand om väldigt många hästar. Detta för att göra det lite lättare för nyare spelare och spelare med färre hästar. Howrse har dock inte gått ut med mer exakt information om det såvitt jag vet, så vi vet inte vad som räknas som få hästar eller många hästar.
Innan ändringen så fick man ungefär 1 ÅP per 6 hästar, och jämfört med det så är 2 ÅP på 32 hästar lite lågt. Man får dock komma ihåg att det är väldigt mycket tur/slump inblandat också. Antecknar man över en längre tid (en vecka eller månad) brukar det jämna ut sig.
Om du fortsätter få väldigt få ÅP så kan du testa att kontakta supporten, så får dom kolla om du råkat ut för någon bugg :)
//Jessie
Jag fick 5 ÅP idag på 35 hästar vilket verkar stämma på ett ungefär om man ska få ca 1 ÅP per 6 hästar. Men tycker att jag ibland får riktigt många ÅP och ibland sämre med dem (kan vid tillfällen få ÅP vid nästan varje åldrande jag gör med ÅP så det går på nästan ett ut men ibland får jag inget alls).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Innan ändringen, så antecknade jag ibland när jag tog hand om 1000 hästar (då "ska" man få 167 ÅP). Jag fick allt från 95 till 210 ÅP. Dom allra flesta dagar fick jag dock omkring 150-180 ÅP. Så det kan vara väldigt stora variationer, men dom flesta dagar får man ungefär det antalet man "ska" få :) Och det jämnar som sagt ut sig över tid
Sen märks det såklart mycket mer när man inte har så många ÅP, för varje ÅP är mycket viktigare då.
//Jessie
Tack för svar! Hoppas jag har haft otur senaste dagarna bara.