Hur snabbt säljs era hästar?
Som rubriken lyder, hur snabbt brukar era hästar säljas? När bestämmer ni er för att sänka priset på dem?
Upplever ni att hästar som säljs för equus säljs snabbare än de ni säljer för pass? :)
Beror lite på. Försvinner dom för fort ökar jag priset ;) men säljs dom inte på typ 14 dagar säker jag bara typ 500 . Tycker det är dåligt att priserna gått ner så kraftig på de flesta så man försöker ju själv hålla upp dom lite:/
Det beror på vad det är för häst. Enhörningsföl brukar jag aldrig sänka priset på, men har jag ett mål i något event där jag ska ta bort enhörningshorn så tar jag fölet som varit tillsalu längst.
Föremålshästar brukar jag sänka när försäljningen tar slut, alltså efter 30 dagar. Men då har jag oftast börjat med ett överpris och jag sänker bara till en viss gräns.
Andra hästar säljer jag i princip aldrig, för dom ger inte tillräckligt mycket så dom är mer värda för mig som ÅP-letare/för rankningen.
Jag behåller hellre hästen än att sälja den för ett underpris. Så om en häst inte blir sålt för priset jag tycker den är värd, då är det så bara. Då kommer den fortsätta vara tillsalu för det jag tycker den är värd. Eller så får den bli ÅP-letare. Ibland har jag enhörningsföl kvar efter ett år och ibland säljs dom på några minuter. Föremålshästarna brukar max ta någon månad.
//Jessie
Jag säljer mina hästar rätt så billigt (ca 2000-3000 eq) så de brukar säljas samma dag som jag lägger ut dem 🙂