Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 1468 ggr
ForeverEmma_
0

Skräphästar/passhästar

Man kan väl säga att jag fortfarande är en newbie på howrse även om jag snart spelat 1år men är inte så jätte aktiv utan bara i perioder och gör mest eventen bara för tillfället :P Men det här med skräphästar/passhästarna vad gör man med dem? Ger man dem typ bara mat om dagarna och nattar dem tills dem blir 30år och sen döda dem? Har inte riktigt förstått mig på det än, hehe.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Katniss
0

När de fyllt trettio år får man ett pass om de dör, dock bara för de första tio hästarna. Där efter är det 1/3 chans att få pass och 2/3 chans att få SM föremål värt 1 pass. De kan dock behöva en svart orkidé om de ska bli trettio, har jag hört.

R.I.P. Anton 💔

Elsaharr
1

Många har åp-letare, som "skräphästar". Då får man ibland åp när man väcker hästarna för dagen, så det gör många för att tjäna åp. Jag har ca 400 st sådana som jag bara gör lektion, ryktar, ger mat och nattar varje dag. När de sedan blir 30 år är de passhästar och då dödar jag dom :)

Zingo ;D

Scorpio97
1

ÅP-häst/skräphäst: Alla hästar kan ge ÅP (förutom hästar med morfeus armar) när dom vaknar för dagen. Man kan få ÅP från dom 1000 första hästarna man väcker för dagen. ÅP-hästar är helt enkelt hästar man bara har för att få mer ÅP, oftast tränar/tävlar man inte med dom. För om man bara tar lektion, matar, ryktar och bäddar ner hinner man ta hand om fler hästar = fler ÅP.

Passhäst: En passhäst är en dödlig häst/ponny/åsna/enhörning/pegas/arbetshäst som är över 30 år. När den dör och du skickar den till himlen (inte frizonen) kan du få pass. Du får ett pass styck för dom tio första hästarna, efter detta får du ett pass 1/3 av gångerna och ett SM-föremål värt ett pass eller ett bonusföremål övriga gånger. När du fått totalt 30 pass på detta sätt, så får du inget även om du dödar fler passhästar. Detta nollställs vid varje månadsskifte. 

Hälsan börjar sjunka när en dödlig häst fyller 25 år, men om man tar hand om hästen rätt (hästen har rätt vikt, man bäddar inte ner den för sent eller med för lite energi, och man tränar/tävlar inte massa) så brukar hästen leva tills den är ungefär 31-32 år även utan Svart Orkidé.

Så om man har många skräphästar/ÅP-letare, så får man tillslut även många passhästar. Själv har jag runt 600-700 ÅP-hästar och får ca 30-50 passhästar per månad, vilket ger mig mycket ÅP och mycket pass (: Men det tar såklart lite tid att ta hand om alla, men dom flesta dagar är det värt det.

//Jessie

ForeverEmma_
0

Okej, tack för svaret! Då ska jag se till att skaffa mig en mängd :P :D

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta