Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 2101 ggr
Sugar Mist
2

OT-tråden

Tycker det behövs en allmän prat tråd här 😃

-

Sugar Mist
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

123456 ;D

-

Glass strut
0
  • 19:28

Glass strut
0

nu vart de konstigt

Glass strut
0
Glass strut
0
Glass strut
0

De blir konstigt hela tiden men aa !

crimson
10

Måste bara dela med mig av min lycka, blev kontaktad av en tjej som skulle radera sitt konto som frågade mig om jag ville ha något från hennes konto innan, det slutade med att jag fick 300k eq, 4 pass, flera hästar som var 25+ år, 6 enhörningar och ett femte element!! 😃 Jag är galet glad över detta, och min flickvän bara skrattar åt mig :((

Här om dagen sålde jag även min falabella för 500e och 25 pass! Det går bra nu, kompis det går bra nu, haha!😎

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Sugar Mist
4

#7 Jösses… Jag vill också ha sån tur :(

-

crimson
1

#8 Plötsligt händer det, haha. Jag kan fortfarande inte fatta det, haha

[Torpedtass]
4

Jag gick från 300 000 equus till över 2mille på bara några dagar, det kallar jag "ränta". 😃😎

Anon
2

Blev också kontaktad av en tjej som skulle sluta!! Undra om det var samma som #7. Är superglad i alla fall! Det jag fick var välbehövligt!!

[Torpedtass]
0

Nej men vad sysslar jag med nu, jag har snöat in mig på Frieser rasen av någon konstig anledning. 😂😃

crimson
0

Jag har några av de högsta GP frieserna på kanadas server, men av någon anledning så avlar jag inte på dem, tror det är lite för att jag gillar att avla fram färger mer än hög GP hästar, haha :) Tror att om jag börjar avla för GP kommer jag hamna djupt djupt inne i howrse och förmodligen råka köpa några hundra pass för pengar jag inte har… hahaha

Scorpio97
2

Sitter och klurar lite hur jag ska göra med mina pass. Har 43 i nuläget, och jag behöver 50 för att köpa halvårsVIP (mitt går ut 14:de Juni). Helst vill jag ju köpa det under lotteriet för det ger väldigt mycket lotter.

Samtidigt så vill jag ju använda pass nu till eventet. Jag kommer döda tio passhästar nu den sextonde samt nästa månad då. I så fall har jag ju 13 pass till övers. Men det känns inte som att det kommer räcka. Om jag nallar på dom andra passen så kan jag säkert fixa det genom att sälja/få hjälp att döda passhästar, men det är ju inte säkert att jag har 50 pass till nästa lotteri i så fall :/

//Jessie

Sugar Mist
4

Hahahha, själv sitter jag här med ynka 0 pass… :(

-

Scorpio97
0

#15 Ja, det känns ju lite som ett lyxproblem, haha (;

//Jessie

[Torpedtass]
0

Tagit mig lite tid men nu vet jag vilken ras jag ska satsa på mest. Kommer däremot köra avel på andra raser också vid sidan av. Nu har jag ändrat om alla stuterier och placerat ut alla 710 hästar där de ska vara. 😎

crimson
0

gissa vem som just slösade bort alla pass utom 2 på kort till tävlingen?

THIS GUY! 

behöver 3 platinumkort till för att få carrot….. suck. Jag vill typ använda mina sista pass på kort också, men tänk om något kommer i titans challenge som jag vill ha……

Mysan_
0

Den som vill får gärna köpa Månen av mig för runt 9-11 pass om du vill, sparar nämligen till ett VIP-medlemskap och har hittills bara 4 pass. ^^

Hoseok
4

Slutar göra avatarer nu. Tycker det är lite lamt att man inte får sälja avatarer och profiler. Jag fattar delvis varför, men jag tycker det är ett sådant ansvar de ska lämna över till spelarna.

Anon
0

Wohooooo sålde en häst för pass för första gången! :D

Avlar på för fullt, har två nya föl jag kan sälja för pass nu. Men funderar på om jag ska sälja av deras mammor istället och behålla fölen. Tycker dock att de sjunker i värde rätt snabbt på grund av att GPn stiger fort så jag har nog lite att klura på..

Aristarcos
0

Oh, lyckostar som fått saker av de som slutade. Jag skulle gärna vilja få tag på en gudomlig en, men lär får vänta vackert, har precis börjat, så det lär ta evigheters evigheter innan jag får tag på något. Har inga pass eller nalkandes pass hästar heller. Hur gör ni med hästar ni bara åldrar, räcker det att ge dem mat och inget mer innan ni nattar dem ?

Mysan_
0

Känner mig fattig! Har inga pass och bara 465k equus! Måste ha pass!

Hoseok
0

Jag funderar på att göra comeback på howrse igen, men det är så mycket att fixa.

Elsaharr
0

Åh, är i stort behov av åp, (har bara 2 st :/) någon som har några till övers? :D

Zingo ;D

Bellie
0

Någon som ska sluta som har mkt saker de inte vet vad de ska göra av? Hör av dig till mig SarahLight!  xD

29 000 equus, tyckte det var mycket, 0 pass, trodde det var vanligt att ha 0 pass…

Oj så fel jag hade xD Alla bah : Jag har bara 4 miljoner eq och 67 pass…. jag vet inte vad jag ska köpa… Jag bah: Jag har 29 tusen eq… jag tror jag budar på aktion för dom pengarna :D

Lyx problem för er "populära" spelare xD

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

crimson
0

Jag är helt värdelös på att spara eq, jag får in ca 60k och sen 'slösar' jag allt på material… Känns som att jag aldrig rör mig framåt, tappat intresset lite :/

Scorpio97
0

Sitter och funderar över användarnamnsbyte. Heter Jessie__999 på Howrse, och det känns lite barnsligt… Stör mig på understrecken och siffrorna. "Storyn" bakom namnet är att jag på en annan sajt för många år sedan ville ha användarnamnet Jessie. Det gick inte, jag var tvungen att lägga till siffror. Av en ren slump blev det 999. På Howrse var dock Jessie999 upptaget när jag blev medlem, så jag lade till två understreck (varför två och inte ett? ingen aning).
Problemet är ju att folk lätt tror att jag är född 99, vilket jag inte är. Gör väl egentligen inget men det är irriterande. Dessutom missar folk att det är två understreck, och skriver Jessie_999. Blir krångel när dom ska söka på mitt namn/lägga till mig som vän, samt att det helt enkelt är väldigt irriterande.

Men samtidigt har jag varit medlem under det namnet på Howrse i snart fem år. Under dessa fem år har jag varit ganska aktiv i forumen, och jag vill gärna tro att folk känner igen mitt namn. Då kan det ju bli tokigt om jag plötsligt ändrar det, även om dom flesta borde upptäcka det efter hand. Behåller i så fall samma Avatar, åtminstone ett tag. 

Sen vet jag inte om jag har något bra alternativ. Här på iFokus ville jag först heta Skorpionen (mitt stjärntecken) men det var upptaget. Enligt mig är det ett ganska enkelt och snyggt användarnamn, men jag vet inte riktigt. Samtidigt så har jag ju faktiskt redan döpt mitt ridcenter till Skorpioncentret och det har jag varit nöjd med hittills. Sen tror jag egentligen inte på stjärntecken, men mycket av "skorpionens egenskaper" stämmer in väldigt bra på mig så jag tycker det är en rolig grej. Kommer liksom inte på något annat som jag känner representerar mig på ett bra sätt, är enkelt att skriva och som jag tycker är fint. 

Beslutsångest… *Suckar* 
xD

//Jessie

Scorpio97
1

På sätt och vis var det därför bättre förr när man inte kunde byta användarnamn. Då var det bara att stå ut med sitt val, man behövde inte fundera lika mycket. Haha

//Jessie

Sugar Mist
0

Fick precis en Shirehäst i eventet.. Visste inte ens man kunde få dom.. HAhahaha

-

Elsaharr
0

#30 Haha inte jag heller ;D

Zingo ;D

Bellie
0

När kom dom egentligen?

Hoseok
0

Älskar Shirehästarna! Ska nog börja avla på dom.

Bellie
0

Funderar också på det! Vill du sammarbeta?

Om jag fortsätter att vara intresserad så kommer jag säkert nn gång skapa shire lag. Men har inga pass eller pengar att köpa pass för änsålänge…

Scorpio97
0

#32 Shirehästarna kom i eventet som är nu "Den somriga ridturen". Shirehästarna kom alltså in i spelet igår. 

Är inte säker förresten på att det kommer gå att skapa Shire-lag. Percheronhästen går i alla fall inte att välja när man ska skapa lag. (En arbetshäst precis som Shiren)

//Jessie

Bellie
0

Det var synd, man får väl fråga om det kommer kunna gå senare.

Hoseok
0

Har inte pegasuskonto då jag har det risigt ekonomiskt just nu. Så att skapa lag och köra seriöst skulle nog  inte vara så lämpligt. Tack ändå. :)

Bellie
0

Nej! Upptäckte just att min finaste "knabbe" inte var renrasig, hon hade 3 andra raser i sig!! Där fick man för att man inte kollar sånt innan man köper… Jag som precis tagit ett föl på henne som jag tänkte sälja för en bra peng… Även fast jag är emot frizonen så fick hon galoppera ditåt…

Hoseok
0

La upp massa gratisavatarer i tråden på howrse precis, är supernöjd!

Bellie
0

Gratis avatarer? Gör man avatarer till andra användare så att dom kan få det kontot?

Hoseok
0

#40 Jag har gjort grafik (profiler + avatarer) på beställning i 3 års tid. Det fanns en tid jag drunknade i mejl från folk som ville beställa saker. Tillslut fick jag sammanbrott och slutade på howrse helt för att det blev för mycket.

Nu gör jag istället grafik på egna villkor, baserat på vad jag sett att många frågar efter. I detta fall gjorde jag 5sos, 1d och lite annat. Folk får använda dessa avatarer på alla howrse-versioner. Har sett massa använda mina avatarer på flera olika versioner av howrse, vilket är skoj!

Hoseok
0

Äntligen fick jag shirehästen.. Haha. Kan snart gå till andra spelplan!

Sugar Mist
0

Är redan på andra spelplan, gillar att man rör sig framåt snabbare här än vanligtvis, kom aldrig ens till andra spelplanen sist..

-

crimson
0

Har inte haft tillgång till internet på några dagar, varit ute på landet och spenderat majoriteten av tiden ute i solen och lekt med hundarna, simmat och hållt på… Nu när jag kom tillbaka så känner jag liksom att det känns helt värdelöst att ta hand om virtuella hästar, jag tar typ hand om en häst om dagen för att jag vill ha min 'lön', bara. Vet inte vad jag ska göra för att få upp mitt intresse igen, jag funderar på att utveckla shire-hästar och öka GP, men jag vet inte om jag kommer palla och det känns rätt värdelöst.

Hoseok
1

#44 Gör som jag: Ta en paus. Det är värt det. Fortsätt som du gör, ta bara hand om en häst och gör allt annat än att ta hand om hästarna. Då får i alla fall jag upp suget efter ett tag.

Hade jag loggat in varje dag så hade jag haft så sjukt många tjänstgöringsdagar. :(

crimson
0

#45 jo, har funderat på att ta en paus också, saken är att varje gång jag tar en paus så varar den typ i ett halvår, sen kommer jag tillbaka i spelet och ligger sjukt mycket efter. Började spela howrse för typ 7 år sedan, men har väl runt 600 tjänstgöringsdagar totalt, hah. Men det får bli så, har inte motivationen att hålla på aktivt med alla hästar, har runt 200 och det tar ett tag att ta sig igenom alla, haha. 😛

Ska nog fokusera på lite viktigare saker i livet ett tag 😉

Hoseok
2

I know the feeling. Ligger på 500 hästar hos mig nu..

Scorpio97
2

Hos mig finns drygt 1100 hästar… Dock tar jag oftast inte hand om troféhästarna, för dom är så dryga att inackordera. Så det är "bara" runt 700-800 jag tar hand om dagligen (;

Då är dock majoriteten av dom ÅP-letare som inte tränas, och då tar det bara någon sekund per häst.

//Jessie

Hoseok
0

Jag använder mobilversionen på datorn. Bara att lägga ett m framför howrse.se Det går 100 gånger snabbare att gå igenom åphästar.

Scorpio97
0

#49 För mig buggar mobilversionen mycket, speciellt på datorn. Ibland dubbelklickar den av någon anledning, och ibland blir det inte alls. Och det är ju lite surt när man upptäcker dagen efter att femtio hästar inte blev nedbäddade alls. 

Så för mig går klassiska versionen snabbaste, både på dator och mobil. Annars måste jag gå igenom alla hästar en extra gång för att se till att allt blev rätt.

//Jessie

Hoseok
0

Jaså? Låter jobbigt. Har aldrig varit med om det. :/

Hoseok
0

Försöker bara få medaljen, bry er inte om mig. :D

V

iFokus är bäst

Hoseok
0

ärtsoppa

hihi

crimson
0

Herregud, på 3 dagar fick jag 3 täcken från Frost och ett ymnighetshorn av Xanthos. Sånt händer liksom inte, haha!

Elsaharr
0

#54 Oj! Har hittils bara fått 2 täcken under hela tiden jag spelat!

Zingo ;D

crimson
0

#55 Jo, jag blev helt chockad, haha! Har haft ett jäkla flyt på senaste tiden, inte för att en klagar ;)

Stortroll
1

JA! 4 pass, mitt första pp och behöver bara Europiska parlamentet för att få afrodites tårar

Titta gärna in här ---> Min blogg

Scorpio97
0

Vad tycker ni om eventet som är nu? Själv tycker jag det är ganska underbart, för man behöver i princip inte göra något. Sen blir det ovanligt billigt, och eftersom jag självklart vill ha Skorpionen är det bra för mig :D Sen kommer det bli ganska skönt framöver, för stjärnteckenshästarna verkar ha ganska dåliga fördelar så jag känner inte att jag måste ha dom = kan spara pass till annat. 

Sitter och funderar på namnbyte igen också. Bara till ett enkelt "Jessie", för det är ju vad jag kallas ändå. Och det borde inte bli så konstigt för folk heller, i alla fall inte om jag behåller samma Avatar. Eller vad tror ni?

//Jessie

Elsaharr
0

Tycker också att det är bra, väldigt billigt och smidigt!

Zingo ;D

Mysan_
0

Jag tycker faktiskt det är tråkigt haha.. 😊

Scorpio97
0

Jag fick precis över tio miljoner equus för första gången :D

//Jessie

Mysan_
0

Det känns faktiskt helt okej att tjäna (hittills) 13 pass på en dag 😊

Frågan är bara vad jag ska göra med alla 😃