Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 465 ggr
Hiro
0

Vad avlar du på

Vad avlar du på/vad är din drömavel? Någon ras du vill ska komma till howrse som du får avla på? :)

Hiro
0

"Privata avel":
I min privata avel finns fem stammar, åsnor, RR Engelska Fullblod, RR Lusitano samt Quater/Lusitano (med anfäder av nästan alla raser i howrse). Alla hästar (& ånsor) har någon form av specialpäls och alla ägs av mig :)
Har affixet "Wonder By Starc" med 118 individer där ca 50 har dött under årens gång.

Enhörningar:
Jag har en liten skala enhörningar av raserna Paint Horse, Tennessee Walker, Engelskt Fullblod, Akhal-Teke, Renrasig Spansk Häst samt Tinker.
Föder upp ca ett eh föl per månad så det är endast en hingst + max fem ston per ras.

Planerar dock att avveckla aveln på alla enhörningar om jag ej lyckas få tag i en riktigt fin hingst för att få upp gpn på dem.

Arbetshästar & Åsnor:
Föder upp även åsnor, RR Shire och RR Percheron i liten skala, har just nu tre för av vardera ras/art som ska gå i avel. Planerar att utöka den lite men inte mycket. 2 par av varje ras/art är planerat.

Drömmar:
Drömmen är att Marwari kommer till svenska servern, en ras som jag alltid tyckt varit så vacker i och med dess form och färg. Kommer då både satsa på avel på vanliga marwaris samt enhörningsavel. :)