Enhörnings värde.
Vad anser ni att en enhörning är värd? Har dom samma värde som en bevingad enhörning? Är dom värda pass? Och vad är dom värda i Eguue?
http://www.howrse.se/elevage/chevaux/cheval?id=5434935
vad är denna tex värd både med och utan vingar..
Vill få lite hjälp med riktlinjer hon hur jag ska sätta pris på mina.
Jag brukar sälja enhörningsföl för ett pass eller för runt 50-80'000e. Då är det enhörningar med ganska låg GP. Personligen skulle jag inte köpa ett enhörningsföl för pass om den inte har väldigt hög GP. Jag brukar lägga ut alla föl för ett pass styck, men väljer att det ska synas som förhandlingsbart så att folk kan mejla om dom hellre vill betala i equus (eller föremål). Jag har sålt föl för över 100'000e också, det är helt enkelt olika vad folk är beredda att betala.
Har den en GP som är nära toppshästarna inom den rasen är den såklart värd mer (jag har själv köpt enhörningar för tre-fyra pass), och har den vingar brukar jag plussa på runt 10-20'000e.
Annars är mitt standardtips att kolla vad liknande hästar ligger ute för (enhörning, samma kön och ras, liknande ålder, GP och färdigheter).
//Jessie
Så den jag länkade skulle typ va värld 1 pass eller runt 50 000e då ungefär? Och med vingar 1 pass och 10 000e eller 60 000e?
Ja, enligt mig så låter det som rimligt pris.
//Jessie