Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 1005 ggr
[Torpedtass]
0

Bara jag?

Är det bara jag som får meddelande på meddelande på meddelande om att hästar man säljer är det överpris på? Samt tiggerier om att sälja topp hästar till löjligt låga priser?

Scorpio97
0

Jag får också det ganska ofta. Men jag orkar inte riktigt bry mig. Sen är det lite olika på meddelandena. Vissa är ju bara snåla/giriga och då har jag kortare tålamod, medan vissa är nya eller yngre och inte riktigt vet vad priserna ligger på. Alla har varit nya, i sånna fall har jag inga problem med att förklara varför jag har dom priserna jag har.

Jag brukar förklara att det är en bra idé att kolla vad liknande hästar ligger ute för, och påpeka att budet personen ger är väldigt lågt i jämförelse. Ber någon mig ge bort eller sälja hästar löjligt lågt säger jag bara ett enkelt och artigt nej. Om folk säger att jag har överpris svarar jag att ingen tvingar dom att köpa från mig.

Dom flesta brukar fatta ganska snabbt att jag inte kommer ge mig. Sällan samma person tjatar, men om någon gör det så blockerar jag. Oftast skickar jag ett sista meddelande där jag förklarar varför, sen tar jag bort blockeringen efter en vecka eller så. 

Vissa dagar när jag är trött eller irriterad låter jag bara bli att svara när någon kommer med ett alltför lågt bud eller är otrevliga.

//Jessie

[Torpedtass]
0

#1 Jo jag gör precis likadant som du.
Fick nyligen ett bud på en av mina gudomliga av en spelare som är högre rankad än mig och spelat längre än mig, 100 000e och 1p ansåg den att hästen var värd och inte ett öre mer. En Gudomlig!! 😮

Scorpio97
0

#2 Där försökte han/hon nog bara lura dig. Jag har säkert varit in hos dig och kollat, men kommer inte ihåg nu om du varit medlem länge? 

Jag har själv märkt att jag gör så omedvetet, jag ger lägre bud till spelare som varit medlem kortare tid eller har mindre equus. Fortfarande rimliga bud såklart, men ändå något lägre än vad jag hade erbjudit till en medlem som funnits på Howrse längre eller har mycket equus. 

Men med ett så pass lågt bud, så försökte nog spelaren medvetet lura dig.

//Jessie

[Torpedtass]
0

#3 Jag har haft kontot jag har nu i snart 1 år, annars har jag varit med sen 2007.

Jo jag tror nog det också.
Får även in bud på mina lusitanon som har 2300+ i GP och de priserna ligger oftast på allt mellan 2000-10 000e och inte en chans jag släpper de för sådana drömpriser.😕

Jag nolla min reserv idag för skulle prova öka reserven med bara tävlingar, jag är lite tokig och testar allt. Kom upp i 30 000e, sen orka jag inte fortsätta, och pga min låga reserv blir jag just idag överöst med meddelanden från personer med diverse skambud.🤔

Scorpio97
0

#4 Jag har fått liknande bud på typ 10-50'000e på GrPr-tränade hästar, som alltså har föremål värda 10-20 pass, samt är värda en del i sig själva också… Då brukar jag bli lite irriterad. 

En låg reserv påverkar säkert. Jag har ju fyra-fem miljoner, och upplever helt klart att jag får färre och färre skambud ju mer equus jag får. Samt att jag som sagt märkt att jag också har en tendens att ge lägre bud till spelare med lägre reserv.
Lite märkligt egentligen xD

//Jessie

[Torpedtass]
0

#4 Samma sak får jag. Hade en GR PR häst till salu tidigare för 30 000 och 2 pass, piss billigt. Jag fick dock väldigt mycket mejl om hur dum jag är som sätter överpris mm. 😕

Meddelandena sluta aldrig så jag tog hästen ur försäljning och då sluta de skicka meddelanden.

Just av dessa anledningar jag inte sätter ut hästar i annons så ofta.

Mysan_
0

Det händer mig också! Sålde en enhörning för 25 000 equus en gång och en minderårig spelare påpekade att det var för dyrt och att ingen skulle köpa den. Någon minut senare var den såld.