Howrse iFokus

Howrse

Etikettköp-sälj-eller-byt
Läst 646 ggr
Hundtassens
0

Tävling/lotteri

Nu är det så att jag har tröttnat otroligt mycket på howrse och knappt spelar. Tänkte göra en rolig grej. Jag ska ha ett litet så kallat lotteri. Helt GRATIS 

Ni anmäler er till mig på howrse (angelaangel) så får ni välja en siffra från 1-15.

Första platsen är att  få välja en häst ras och kön, så köper jag en sån och lägger till  guldäpple, filosofens, medusas osv, allt smått och gott jag kan hitta så får vinnaren köpa den för 500 eq.

Det kommer finnas flera priser som olika sm föremål och hästar.

Säg till alla era vänner för när det är 15 personer anmälda får inga fler delta och jag drar lappar med nummer för varje pris.  ju fortare ni får ihop till 15 personer ju snabbare kör vi igång vad säger ni om det? 

mer info kommer upp i min presentation :)

Karmatarerskanise
0

Dy bör nog kolla upp regler för lotteri. iFokus fick inte ha sitt lotteri trots att det var gratis.

Hundtassens
0

lotteriet sker på howrse detta är bara reklam :)

Karmatarerskanise
0

Lotteri regler gäller i hela Sverige. Det har inte med iFokus att göra.

Hundtassens
0

har haft det förut där och det var inge fara då så det är nog ingen fara nu, trots allt bara ett spel :)

Karmatarerskanise
0

Det var ingen fara här heller fören någon kontaktade de som bestämmer över Sveriges lotteriregler. Bara så du är medveten om att det finns regler och att du kan bli anmäld :)

Hundtassens
0

jadå,  man kan bli anmäld för att  t.ex ladda ner filmer så det förvånar mig inte att man kan bli anmäld för det här också :)

jagga-ewe
0

Hera, hur funkar det när servern står i Frankrike, som i det här fallet?

Sen tror jag som sagt inte det är så stor fara när det är vinster som inte kan översättas i pengavärde. Jag har för mig att iFokus lottade ut Insider och biobiljetter, va? De har ju ett pengavärde. De virtuella saker som lottas ut på Howrse kan inte översättas till pengar rakt av.

Fast lite intressant är det ju, i spelet finns det ett officiellt lotteri, dit man kan köpa lotter i spelets påhittade valuta. Det man vinner är bl.a just denna påhittade valuta. Undrar hur det funkar med svensk lag, egentligen… Skulle vara intressant att veta om Owlient (företaget bakom Howrse) kollat upp detta.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet