KWPN hingst sökes för betäckning
Jag vill ha en egenuppfödd häst av varje ras och färg till troféerna. Har precis börjat med KWPN och upptäckte att det bara fanns stoföl med runt 300-400 i GP tillsalu. Fanns dessutom bara en offentlig betäckning…
Undrar därför om det finns någon spelare här som har en renrasig hingst med lite högre GP? Högsta för rasen är trots allt 1800. Kommer totalt behöva mellan 50 och 100 betäckningar, men får jag bara fram ett hingstföl med lite högre GP så klarar jag mig därifrån. Hög GP är egentligen inte viktigt för troféerna, men jag vill även ha ett stoföl med lite högre för skräphästs-avel samt att jag rent allmänt tycker det är tråkigare att sitta och avla fram föl med 400 i GP.
Så om ni har en hingst får ni gärna skicka en eller flera PB till mitt sto KWPN S 369.45 för valfritt pris. Tack på förhand!
//Jessie
vad är " lite högre"?:)
Vad är "lite högre" på hingsten du vill betäcka med?
Vad är "lite högre" på stoet du vill ha?
Eftersom ingen svarade så använde jag min egen hingst, och har fått fram alla färger nu. Så jag behöver inte längre någon hingst (:
Annars hade jag tänkt mig helst hästar med 1000+ i GP, men allt över 500 hade varit helt okej.
//Jessie