Hannoveranare betäckning
hallå hallå
Jag söker en hannoveranare hingst som kan betäcka mit sto, Helst över 1700 GP, och positiv BLUP, Nån som har och kan tänka sig betäcka mitt sto?😊
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Jag har tre hingstar med 1700+ och fyra med 1800+ men ingen av dem är 100 BLUPade än men det går att fixa. Bara gå in på min sida (Polarhorse) och kolla på Hannoveranare under "By the English".
Vill du ha något för betäckningen? jag går och kollar =) Ska också fixa blup på mitt nya sto. Det kommer dröja lite =)
mvh, HamsterHamster
Beror på vad du är villig att betala. Vanligen tar jag 7500equus för betäckning av en hingst med hög GP och 100 BLUP.
Kan nämna att den jag jobbar med att få upp till 100 BLUP just nu är Vell, han har 1816 i GP.
Eftersom jag är ganska ny har jag inte jobbat upp med mkt pengar, just nu skulle jag tänka mig runt 2000 till kanske runt 5000. Haha vore skönt med ett vänskapspris haha. Annars så får jag väl betala 7500, fast då dröjer det lite längre =)
mvh, HamsterHamster
#4 Det är lugnt. Du kan få betäckning av mig för 500equus, vill inte sno hela kassan från dig. 😎 Är det Vell du vill ha betäckning av? Han är ju inte 100 BLUPad än men så småningom så. 😉
Tack så mycket, Ja tar gärna Vell. Det kan ta så mycket tid du behöver =)
Snowmountain är bara föl, annars så blir det Nala som har 30 Blup snart. Men Snow skulle bli bättre, men hon behöver lite tid haha.
mvh, HamsterHamster
#6 Ok. Vell är fetstilad i alla färdigheter utom två just nu, räknar med att få han 100 BLUPad i morgon, alternativt övermorgon. 😉
Men det är bara att säga till när du vill ha en betäckning. 🙂
Nu är Vell 100 BLUPad. 😎😛
Tack så mycket 😃
Super, mitt sto är ej färdig BLUPad, men kan jag ta fler betäckningar sedan, om detta ej blir ett stoföl så kommer jag BLUPa klart snowmountain istället.
Jag tror jag tar en betäckning redan nu ändå, eftersom fölet jag kommer få kommer ha mer färdigheter.
Vad skulle vara bäst? har inte så mycket erfarenheter än^^
mvh, HamsterHamster
Vill du har ett föl som föds med höga färdigheter så bör stoet vara 100 BLUPad, tar du en betäckning medan BLUPen står på minus så får fölet oftast 0 i färdigheter.
Vill du ha en så bra avkomma som möjligt så skulle jag rekommendera att föräldrarna är 100 BLUPade.
Sen en fördel vid betäckning är Afrodites tårar, den ökar färdigheterna hos fölet med 50%.
okej, få väntar jag lite till, jag har bara inte så mycket åldrandepoäng =) Men hon liggger på 60 BLUP snart, hon är inte 10 än.
mvh, HamsterHamster
Hon är tyvärr inte värsta, tävlingsvinnaren haha, vore bra med en betäckning nu, så kan jag BLUPA nästa häst som troligen kommer vara lite bättra på att vinna ^^
mvh, HamsterHamster
Vad heter hästen och vad heter du på Howrse?
MoonlightSpirit och Nala, du kann gärna få 1000 equus, eller lite mer om du vill =), har tjänat ihop lite pengar^^
mvh, HamsterHamster
#14 Behövs inte. 😉
Nu har du en betäckning.
Tack så mycket ❤️ Hoppas det blir stoföl haha =)
mvh, HamsterHamster
Annars får du jaga rätt på Zeus Blixt. 😎😉
Haha, det har jag redan 😉, de är inte så krångliga att få ändå haha, Längtar tills nästa betäckning av vell, om jag får en 😊
mvh, HamsterHamster
#18 Bara säga till, han lär inte försvinna från mig den närmsta tiden. 😉
#19 super😎
mvh, HamsterHamster
Det blev såklart en hingst 😂
Men, färdigheter 319.39 och GP på 1743. 03 is not so bad 😃
mvh, HamsterHamster