Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 1837 ggr
Anon
0

Idéer till Howrse?

Om du fick påverka Howrse hur du ville, vad skulle du göra för förbättringar?

Hoseok
1

Göra communityn större. Fixa in flera moderatorer som aktivit kunde moderera. Tillåta medlemmar att skapa trådar om allt möjligt, inte bara tvångsmässigt om howrse-relaterade saker.

Anon
1

#1 Jag tycker också att forumet på Howrse är rätt tråkigt och stelt. Det känns också som att det är rätt tuffa regler och att man lätt kan bli bannad men det kanske bara är jag som tror det? För jag har sett att om någon till exempel frågar lite försiktigt "jag råkade köpa den här hästen för 10000e men den kanske inte är värd det, gjorde jag fel?" så kommer någon och nästan skriker att det faktiskt är förbjudet med värderingsfrågor osv. Det borde bli lite friare tycker jag! :)

[Torpedtass]
1

Göra hästarna rörliga, är väl det enda jag anser skulle piffa upp spelet lite.

Hoseok
2

#2 Inte bara en som kommer och skriker, kommer oftast 2000 pers och skriker på en. Det finns tusentals minimoderatorer på howrse. Om man ber dom att själva lugna sig så blir de oftast oerhört upprörda.

Anon
1

#4 Haha ja det är lite synd. Men det kanske har att göra med att många är ganska unga, jag var själv lite så när jag var yngre. Man ville gärna visa att man faktiskt förstod reglerna och verkade proffsig. 

Men jaa åh tänk om hästarna kunde röra sig! Något som jag hade önskat hade varit att man hade kunnat få göra om sina hästar lite, typ bestämma längd på man/svans och såna mer basic grejer. Och att hästarna kunde ha tecken i ansiktet och på benen som slumpades, alltså typ bläs och strumpor osv. Men det är kanske lite för avancerat.

Hoseok
0

#5 Japp. De flesta minimoddar är unga, men det finns även vuxna. Fast de vuxna gör det ju mest för att synas så de kanske blir riktiga moderatorer i framtiden. 

Tror Howrse har sagt att det hade varit alldeles för krångligt med olika tecken på hästarna, ja. Tror det står i Idé-tråden på howrse.

emistfield
1

Saker som #1 sa bl.a. Husdjuren kommer tillbaka osv :)

Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus

MVH, Esmeralda Glad

LeeKnow
1

Vill ha Gotlandsruss :P

Liv1
0

tävla med sina hästar.

[WoopWoopTheSimmer]
0

Man kan väl tävla sina hästar redan, men kanske inte på det sättet du menar? #9

[Torpedtass]
0

#9 Tävla kan du redan i flera grenar samt Grand Prix (om du har GP biljett).

[StarShadowsReptiles]
0

Få tillbaka husdjuren och få mer aktiva moderatorer

jagga-ewe
1

Forumet är på tok för hårt. Vore ju trevligt att kunna ställa följdfrågor i trådar, men de låses fortare än kvickt. Alla wannabe-moddar som tror att den som hårdast följer reglerna fyrkantigt är bäst ska vi inte ens prata om. Flexibilitet saknas ju totalt. Därför skriver jag inte.

Jag önskar man kunde färgavla. Lite genetik i aveln helt enkelt. Det går att göra, men är nåt som utvecklarna valt bort. Som alltid mer ursäkten att det blir så komplext. Tja, avel ÄR komplext! Det ska det vara! På samma sätt borde inavel kunna ge negativa effekter på aveln.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Hoseok
1

#13 Fast när de säger att det är svårt att fixa så är det ju för att det är svårt att fixa i kodningen. Som någon som håller på med webbutveckling så förstår jag dom till hundra procent. Färgavel-funktion hade jag aldrig orkat fixa.

Visst skulle det funka att fixa om de bara la lite energi på det, men att lägga in en sådan kod när det redan finns miljontals hästar i spelet känns väldigt instabilt, på något vis. 

Jag tror färgavel skulle vara lättare att koda än det där med inavel, tho.

jagga-ewe
1

#14 Fast för en spelutvecklare är det inte så svårt. Jag har själv läst genetiska algoritmer, det är inte rocket science. Ja, det är avancerat, men det går. Det är en fråga vad man vill lägga krut på. De verkar välja kringgrejerna, som anställda i ridcentret.

Men som du säger, man skulle lagt in de sakerna från start. Att ändra det nu vore svårt. Jag tror man isf måste införa nån regel där detta skulle börja gälla på hästar som avlas fram med start från att ändringen kom. Tidigare avel kan ju inte påverkas bakåt. Det skulle bli en ganska rejäl uppgradering. Kanske vore det snarare en plan för Howrse2.0, ett nytt spel med nya förutsättningar. Där skulle man kunna beräkna BLUP på verkligt vis, att hästarnas avkommas resultat påverkar föräldrarnas BLUP-värde. Då vore det lite intressant att avla! :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Hoseok
0

#15, Nej, klart det inte är omöjligt. Men som du säger, fast med lite andra ord, de prioriterar lite annorlunda och de har valt att inte vilja prioritera detta pga "orkar inte" (eller något).

Anon
1

En sak jag kom på nu är att det ska finnas fler färger på schabraken, lindorna och huvorna. Och gärna fler färger på sadlarna och tränsen (så att man kan välja oavsett hur många stjärnor de har) så att man till exempel slipper sitta med en svart sadel och ett brunt träns plus ett smutsvitt schabrak med matchande huva och lindor på en grå häst :@ haha.

Scorpio97
1

#17 Det finns ju färgglada schabrak/lindor/huvor (röda, blå, svarta, vita, mönstrade osv) som man kan vinna i event och dylikt. 2** heter dom då

Men jag håller med om att det borde finnas fler färger på träns och sadel (:

//Jessie

Anon
0

#18 Ah jo, men jag tänkte mer att man borde kunna välja färg oavsett hur många stjärnor de har. I alla fall att det kanske ska finnas två färger att välja på utan att man ska behöva vinna något eller köpa något dyrare. Känns som att möjligheterna att anpassa sin häst är så väldigt små just nu, men jag förstår ju Howrse också. Bara lite tråkigt haha. :)

Scorpio97
0

#18 Jaha, du menade så. Ja, något alternativ borde man ju kunna få på 1* också. (:

Själv har jag dolt utrustningen faktiskt, för jag tycker inte det ser riktigt bra ut oavsett. Så för mig spelar det ju egentligen ingen roll, men jag håller ändå med om att det borde finnas några alternativ.

//Jessie

Hime
0

Ha något forum där man kan prata om allt möjligt. Tycker howrse är lite stelt & tråkigt. Skulle gärna se lite nya animationer & fler färg varianter på dem.

Zilune
0

Jag hade velat ha tillbaka målen så att man iallafall får något när man är inne och spelar.