Howrse iFokus

Howrse

Etikettallmänt
Läst 3574 ggr
Anon
0

Fusk på Howrse?

Något man har diskuterat på Bukefalos är huruvida toppspelarna fuskar eller inte. Det ska nämligen vara ganska svårt att sköta om drygt 1000 hästar och hinna BLUPa en häst på en kvart (som en toppspelare påstod att hon gjorde). Därför började man fundera på om spelarna använde sig av fusk. Vad tror ni? Fuskas det på Howrse?

Scorpio97
1

Nej, det tror jag inte. Att BLUP:a en häst på en kvart är nog en överdrift, men har hästen Nyx och man är VIP så måste inte hästen bli tio år. Då måste man bara träna och tävla, och har man vanan inne går det såklart snabbare. Att ta hand om 1000 hästar (speciellt om majoriteten av dom är ÅP-letare) tar inte så lång tid som man kan tänka sig. Jag tar i nuläget hand om 300-400 hästar per dag, varav ungefär hälften ÅP-letare och jag skulle utan problem kunna ta hand om åtminstone det dubbla. 

Det har ju varit prat om olika script (program som exempelvis tar hand om hästarna) men jag tror faktiskt att Howrseteamet har ganska bra koll på sånt, så jag tror faktiskt inte det används. I alla fall inte i någon större utsträckning, och inte av toppspelarna.

Men vem vet, jag kanske bara är naiv och tror gott om folk (:

//Jessie

woopwoop
0

Jag är en av de före detta toppspelarna, legat två sedan lååångt tillbaka fram tills nyligen när jag slutade, och jag har aldrig använt fusk. Oftast så "anställde" jag folk att ta hand om mina ÅP-letare, och ibland gjorde jag det själv. Med dagens alla funktioner och bra internet/dator så kan man ta cirka 20 hästar på en minut, vilket gör att man kan ta 1000 hästar på under en timme. Och om man då som jag är en riktigt nörd och kan bluppa en häst på 6 minuter så hinner man 10 hästar på en timme. Har man då spelat kanske 8 timmar i sträck, så har man hunnit med väääääldigt mycket, och för någon som inte är så snabb eller har de resurserna, så kan det lätt verka som fusk, men är egentligen fullt möjligt. Har själv fått frågan någon gång, och nej, inget fusk här inte, vet inte ens hur man gör! :) 
DOCK så vet jag att vissa toppspelare faktiskt förlorat karma eller till och med blivit borttagna på grund av fusk. Kommer inte nämna några namn, men ja, det existerar självklart fusk också. Tror inte det förekommer i någon större skala dock. :)

#1 Jag bluppar en häst på 5-6 minuter om den har kronos, så att bluppa en häst på en kvart är inget konstigt alls. :P

Scorpio97
0

#2 För mig lät det lite med en kvart, men jag jämförde ju med mig själv och jag är rätt seg fortfarande, haha. (:

//Jessie

[Torpedtass]
0

Inte omöjligt att ta hand om 1000 hästar med de funktioner som finns på Howrse.
Jag har över 200st, inga av dem är ÅP-letare och skulle lätt klara 1000 hästar. Det tar inte speciellt lång tid att sköta hästarna, det jag tycker tar mest tid är att hitta ett ridcenter att inackordera de i om man vill ha ett så bra center som möjligt.

jagga-ewe
2

Ni som hinner med så många hästar, hur lägger ni upp det? För jag hinner sällan med en häst som ska tävlas på under en minut. Det tar ju tid att leta upp enklaste tävlingen i listan, sidorna ska laddas in, man ska mata o vattna o klappa o allt sånt där som ska väljas värde på. Nu utgår jag från att man inte har VIP eller Pegasus, då vet jag att det kan justeras ihop en massa grejer. Men för oss vanliga snåljåpar som tycker att IRL-pengar spenderas på IRL-hästen…

Vad gör ni dagligen med ÅP-letare? Bara matar, ryktar o nattar?

Jag har ett trettiotal hästar jag försöker hinna med varje dag, det är inte alltid jag gör. Då går jag ändå upp en halvtimme tidigare än jag måste, för att hinna leta bra center, anmäla till GrPr o kolla ängar/verkstad. Är det inte många stall att fixa kan jag hinna spela några hästar med. Sen spelar jag lite från mobilen på raster på jobbet o resten på kvällarna om jag inte somnar vid datorn…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Torpedtass]
1

#5 Jag har inte alltid haft VIP-Konto, spelade tidigare helt utan något och kunde dra genom 200 hästar på 30 min. Men då har jag en taktik som låter mig maxa ridsätten relativt fort och därefter behöver jag endast fokusera på träningen.

När det kommer till tävlingarna har jag mest kollat på vilka andra hästar som deltar i en tävling samt alltid satt hästen i den gren den har högst färdigheter för.

ÅP-Letare tränar jag precis som de andra hästarna.

Numera har jag VIP-Konto och 438 hästar som ökar i antal i stort sätt nästan varje dag. Kan dra igenom alla på någon timme i lugn takt pga att jag har mina sätt att träna upp hästarna väldigt fort, kan göra det ännu fortare som jag rusar genom hästarna men jag gillar att bevaka färdigheterna, tänka efter vad mitt nästa "move" blir, om det finns utrymme för ytterligare träning utan att klockslaget hamnar på rött och energin under 20 osv… 😉