Howrse iFokus

Howrse

Etikett: hästarna
Läst 968 ggr
Glass strut
0

Varför förlorar den så mycket hälsa? [ändrat/mod]

Jag har en häst som är 29 år gammal och utan filosofens sten Men just nu förlorar hon så fruktansvärt mycke hälsa trots att jag inte låter hennes energi gå ner och ger exakt rätt mat … Hälsan gick ner från 100 till 38 på bara ett år…

Scorpio97
0

Hästar utan f-sten förlorar hälsa varje dag, dock brukar det vara vara 1-3% per åldring. Om man gör mycket med hästen (avlar, tränar, tävlar) brukar det sjunka mer. 

Om du tar hästens mankhöjd multiplicerat med 3.1, så får du hästens målvikt. Det kan vara bra att kolla, så att hästen inte är under-/överviktig.

Om hon blir över trettio år, så får du ett pass när hon dör (om inte flera hästar över trettio år redan har dött på ditt konto dom trettio senaste dagarna)

//Jessie

Anon
0

Ha inte bara versaler i en rubrik tack, det blir lite svårt att läsa. Jag ändrade rubriken :) 

#1 Har rätt :)

Mysan_
0

Hästar med hög ålder som inte är odödliga förlorar hälsa varje dag, eftersom dom snart kommer dö.

Glass strut
0

Hon dog idag hon vart 32 år gammal Hade det inte varit för den hästen hade jag aldrig lyckats födda upp quarter hästar med så mycke gp!