Passhästar tycker jag är absolut bästa och enklaste sättet att få pass. Jag dödar 10-20 hästar varje månad, och det räcker ju för att få VIP och lite extra pass.
En passhäst är en dödlig häst som är över 30 år. När den dör och du skickar den till himlen kan du få pass. Du får pass för dom tio första hästarna, efter detta får du ett pass 1/3 av gångerna och ett SM-föremål värt ett pass eller ett bonusföremål övriga gånger. När du fått totalt 30 pass på detta sätt, så får du inget. Detta nollställs efter exakt trettio dagar.
//Jessie
#1 Jag tycker passhästar låter som en väldigt bra grej om man vill tjäna pass. Men hur får du tag i dem? Eller har du bara spelat så länge så att dina hästar börjar bli gamla? För jag tycker det verkar ta lång tid för dem att bli så gamla :(
#2 Ja, jag har en massa hästar jag har bara för att samla ÅP, och dom blir ju gamla. Har tillräckligt många helt enkelt, så det är alltid ett gäng som fyller 30 år varje månad. Går ju även att köpa, men det blir ganska dyrt. En passhäst ligger på drygt 80'000e har jag märkt.
Innan jag hade tillräckligt gamla ÅP-letare, så brukade jag använda alla ÅP jag fick tag på till att åldra upp passhästar.
//Jessie
#3 Jaha okej vad smart! Jag kanske ska köpa lite fler billiga hästar då, ska försöka se om det finns några billiga som är lite äldre än föl så att det går liiite fortare haha :)
Fybererbjudande är rätt simpelt, tjänade nyligen 4 pass på det
-
#5 Vilket erbjudande tog du? :)
#6 Det med Grepolis, blev klar rätt fort.
-
#7 Hur gjorde du för att bli klar fort? Jag har fastnat på typ 580 poäng :(
Jag jobbade på som man skulle, ofta och göra klart flera uppdrag, begära råvaror av byarna osv för att uppgradera olika byggnader.
-
#9 Klarade det nu! Hoppas jag får pass :)
Jobbigt bara att det kan ta runt sex timmar, då vet jag ju inte förrän då ifall det funkar
Följdfråga på det här med passhästar… Hur funkar det rent praktiskt?
Jag har bara haft en häst som dött o den återupplivade jag fortare än kvickt, så jag minns inte vad det fanns för alternativ. Men nu har jag en häst som är över 30 år o skulle gärna få ett pass för henne. Så när hon fått för lite energi o åldras, vad händer? Får jag en ruta som säger att hon dött? Nåt val vad jag vill göra med henne, sända till himlen eller nåt annat? Får jag passet automatiskt när jag valt att sända till himlen, om det är så jag ska göra?
Det där är en sån där sak som retar mig på forumet på Howrse. Nån ställer en sån här fråga, får svaret "döda en passhäst som är över 30 år" och sen är tråden låst. Man har ingen chans att ställa följdfrågor och det är totalt vansinne att starta nya trådar för ALLLT.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#11 Japp, när hästen får låg energi/hälsa så dör den, och då får du klicka på en knapp och skicka till himlen. Du får ditt pass direkt (:
//Jessie
#11. Var dag då hon åldras så sjunker energin, och när energin når noll så dör hästen (om hon inte är odödlig). Då kommer det upp ett val att skicka till himlen eller återuppliva. Väljer du att skicka till himlen så får du ett pass direkt.
#13 Det är hälsan som sjunker när en häst blir gammal, inte energin (:
Och återuppliva-knappen dyker inte upp när en häst över 25 år dör, för dom går inte att återuppliva.
//Jessie
#!4 Givetvis är det så!!!! Du har helt rätt!
Jag spelar inne på den internationella sidan och har gjort i snart 6 år, så allt går på rutin för mig och när jag dessutom ska försöka tänka om till den svenska varianten blev det helt fel.
Tack för din korrekta uppmärksamhet! Och tack för rättningen!