Grand Prix
Har ni varit med i det någon gång? Hur gick det? :)
Jag har aldrig varit det haha, förstår inte riktigt hur det funkar om jag ska vara ärlig. Men mitt mål är att kunna vara med där och placera mig, med egenuppfödda hästar >:)
Var med en gång för att testa och det gick inte så bra, haha. Har inga bra hästar för Grand prix.
Man vinner väl en biljett i en YH? 🙂
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Vad är det du inte förstår med Grand Prix? (:
GrPr är varje veckodag, alltså fem dagar i veckan. På måndagar är det alltid Fälttävlan/Cutting, tisdagar är Trav/Pleasure, onsdagar Hoppning/Reining, torsdagar Dressyr/Trail och fredagar är Galopp/Barrel Race. Alla får pris, beroende på vilken plats man kommer. Man får pass eller equus, och även några föremål. Om Den Stora Utmaningen är igång får man även hästskor.
Varje lördag kommer ett veckoresultat. Man räknar då ihop resultaten för alla som deltagit på alla fem dagar i Engelsk respektive Western GrPr. Dom som hamnar topp tio får en symbol på sin sida (en utmärkelse), och alla som kommer topp 100 får fontänen. Fontänen byter ut dryck-knappen på hästens sida och ger tre gånger så mycket energi och moral.
För att kunna delta måste man hitta en GrPr-biljett i ymnighetshorn. När man fått den har man kvar den för evigt, och kan då varje veckodag registrera två hästar i Engelska och två hästar i Western. I y-horn kan man även hitta GrPr-bonusar (en gör exempelvis så att man kan delta med fyra hästar i varje gren).
Jag deltar i GrPr varje dag (: Och om jag får säga det själv så går det ganska bra. Denna vecka hamnade jag på plats 43 på veckoresultatet och jag brukar hamna runt där.
//Jessie
Jag har deltagit 1 gång, då med 2 hästar som placerade sig kasst, typ 200
-
Är med i GrPr varje dag, brukar gå sådär. Är nöjd om jag är på övre halvan av listan. Har haft fontänen flera gånger, men förlorade den nu, kom på plats 102 denna veckan. Surt. Men det beror på hästskorejset, det är många fler som är med i GrPr för att få skor.
Att få med två hästar var dag i både western o engelskt är iaf lättförtjänta 2000e per natt, dvs 10ke i veckan. :)
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Har varit med 5 gånger typ, kom på 34-e plats en gång :)
Deltagit ett par gånger men oftast glömmer jag bort det. Skickar mest dåliga hästar till Grand Prix och då i samband med Stora Utmaningen då det ger hästskor.
Vilken ras är det som oftast vinner i veckoresultatet för engelsk ridning? :)
#8 Veckoresultat sammanställs bara för spelarna som deltagit i alla fem dagarna, så det är ingen häst/ras som syns i veckoresultatet, bara spelare (:
Oftast har man ju olika hästar för olika dagar, eftersom det inte finns någon häst eller ras som är bra på alla grenar.
//Jessie