Den stora utmaningen
Har ni fått tag i många hästskor eller? Kanske guldäpple eller åp?
Jag tyckte först det var kul men nu känner jag att jag nästan slösar equus/hästar/sm-föremål för att få typ 1 hästsko haha. Och det är jobbigt om man har klarat nästan alla mål och det sista målet är ett sånt man inte klarar för då får man ju varken åp eller guldäpple. Fast samtidigt, roligt att det händer något och att man har något att sitta och göra när man har tagit hand om hästarna :D
277 hästskor just nu, har inte gjort dagens mål eller deltagit i hästskotävlingar idag. Dock har jag den gudomliga hästen Sommar, så jag började på 50 hästskor.
Jag har älskat Utmaningen sen den började och tycker inte den blivit tråkigare alls. Har väl lite för mycket fritid så jag gillar att ha något att pyssla med efter att jag tagit hand om hästarna. Och lotteri är ju alltid roligt! (:
//Jessie
Jag hade totalt missat att Stora Utmaningen var igång, var så upptagen på att jobba på mina hästar men idag slutförde jag målen i alla fall. Får inte så många hästskor denna omgång men bättre lycka nästa gång.
Min kompis hade Howrse och nu anmälde jag mig bara för att jag såg att Howrse iFokus var igång haha xD
Jag har sidan på tyska och fattar inte stora utmaningen, hur får man tag på hästskor och hur ser man uppgifter? jag är lite efter xD
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
#3 Man får sex dagliga mål, dom ser du på förstasidan. Du kan bara se tre mål åt gången dock. Man får även hästskor om man deltar i Grand Prix (man måste först hitta en biljett i ett ymnighetshorn som går att köpa på svarta marknaden).
Det finns även hästsko-tävlingar. När du är inne på tävlingssidan med en häst, där du anmäler hästen till tävlingar alltså, så finns det ibland tävlingar med en eller flera hästskor som prispott. I dom tävlingarna får man även välja hur mycket energi hästen ska göra av med. Ju mer energi desto större chans att hästen vinner och får hästskorna.
På svenska howrse finns det en infotråd om Den Stora Utmaningen i händelseforumet, det borde finnas på den tyska versionen också (:
(Jag har dock aldrig varit inne på tyska versionen, så jag vet inte vad saker och ting heter på tyska jämfört med svenska)
//Jessie
#4 tack så mycket, jag har typ ingenting just nu så jag får nog vänta några dagar tills jag effektivt kan vara med.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.