Annons:
Etikettridcenter
Läst 1005 ggr
Maleficum
12/18/18, 1:50 PM

Öka prestige på tävling?

Har kämpat och kämpat nu för att öka prestigen på mina tävlingar och har nu rosettävlingar i Barrel race, Western Pleasure och Cutting men har superproblem att öka prestigen på Trail och främst Reining! På speciellt reining känns det som prestigen snarare sjunker :/ Någon som har nåt tips på hur jag ska lyckas öka prestigen på dem två sista (och hur håller man prestigen uppe på de övriga så de förblir rosettävlingar? Och kan öka i prestigen även på dem dem?).

Har försökt öka svårigheten på reining men då körs aldrig tävlingen och minskar jag svårigheten så minskar prestigen :/ Men har sätt center som ju har dem som rosettävlingar (och med högre svårighet) så det ska ju gå men hur?

Har själv för dåliga hästar för att själv anmäla till tävlingarna (har nån enstaka som kan funka i reining men använder den för grand prix tävlingar så kan bara anmäla i mina tävlingar på helgerna med den).

(Heter Ilium i spelet med ridcenter Sunset Over Sea om ni vill kika själv på prestigenivån på tävlingarna).

Vill ju kunna erbjuda ett så bra ridcenter som möjligt (med så hög prestige som möjligt) utan att behöva kräva höga färdigheter hos de inakorderade hästarna och tävling prestigen är det ända jag måste lyckas öka för att få bättre ridcenter prestige nu (har snart fullt på kapacitet och 100 % på komfort och så högt det går på ängar) det är den förbaskade reiningtävlingen (och trail) som drar ner på det :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Scorpio97
12/18/18, 2:37 PM
#1

Tyvärr är det väldigt svårt om man inte har egna hästar att delta med. Gärna ska man dessutom har vänner eller andra spelare som kan tänka sig delta så ofta det går. Jag har engelsk inriktning och fick inte upp mina tävlingar på rosettnivå utan att själv ha hästar på den nivån, och fortfarande är nog dressyrtävlingen den enda som är "självgående"

Western-tävlingar brukar dessutom vara svårare att få och behålla rosett på, enligt vad jag har hört. Det är färre hästar som deltar där. Och för att öka prestigen måste ju tävlingen dels avgå och dels ha bra deltagare

Så att själv skaffa bra hästar eller försöka hitta en spelare med bra hästar som kan tänka sig att hjälpa till är nog tyvärr mina enda tips. 
Antar att Grand Prix tar 99% energi för dig just nu och att det är därför du inte kan tävla med hästen också? Ett litet tips är då att det finns Grand Prix-bonusar som man kan hitta i Ymnighetshorn. Vissa ger färdighetsbonusar, men det finns också en som gör att tävlingen bara tar 55% energi. Du bör även ha hästen i en box med dusch (hästen gör av med 10% mindre energi vid varje handling) och vattentråg (vatten ger mer energi). Då kan du tävla i Grand Prix och ändå ha energi över till din tävling :)


//Jessie

Maleficum
12/18/18, 9:19 PM
#2

Som sagt  verkar de tre jag redan har rosetter för sköta sig rätt bra själva just nu (peppar peppar). Har funderat på att köra några av mina fjordingar på western istället för att kunna anmäla dem i trail (eftersom de är dem hästar jag har nu med mest galopp).

Men inte lätt att få tag på högklassiga hästar som kan vara med i högre tävlingar om man inte ska betala multum (och ha massa raser jag inte är så intresserad av).

Är ju mest inriktad på Shire och Percheron och dem är ju inte i närheten av bra nog :P Och är väl tyvärr inte social nog att leta vänner som kan tänka sig delta i tävlingarna heller :/ får väl låta dem gå som dem går då kanske.

Trist det ska vara så svårt att få upp dem utan att behöva arrangera en massa runt det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: