Annons:
Etikettallmänt
Läst 992 ggr
Travis D
2018-11-16 10:26

"Bara 1000000000 tjänstdagar kvar"

Hej hej lingonsvejs Börjar tycka spelet börjar bli lite kul förutom att jag inte kan göra något.. jag har 1 häst, hon orkar 2 dressyr träningar sen måste kag vänta 18 timmar.. Vill köpa en till men måste spelat 30 dagar för det.. dom säger hela tiden att jag behöver fler tänstgöringsdagar och jag orlar inte vänta hundra år på att få göra något.. vad KAN man göra som är kul ibörjan? Man förlorar ju allt.. något positivt är att min häst, Karin, är dräktig med en fin hingst (eller fin och fin han var ju fin för mig) hur lång tid tar det innan hon fölar?

Annons:
Travis D
2018-11-16 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är hingsten jag betäckt karin med =D

Scorpio97
2018-11-16 12:58
#2

Gränserna för tjänstgöringsdagar finns dels för att det ska vara svårare att fuska (det är väldigt lätt att flytta över hästar/equus om man har tillgång till direktförsäljningarna direkt) samt för att man ska komma in i spelet lite innan man får tillgång till allt. Men en månad är inte extremt lång tid

Du kan dock köpa hästar på auktion nu, det kräver bara att man har gjort klart nybörjarhandledningen :) Sen hade du ju två hästar från början, varför sålde du ena om du tycker det finns för lite att göra? Det är alltid bra att ha fler hästar, du har åtminstone fler chanser att hitta ÅP då

Hästen bör orka mer än 2 dressyrtävlingar per dag. Prova olika sätt att lägga upp dagen på, och tänkt på detta: Klappa-knappen ger mest energi när hästen har låg energi. Mat ger mest energi när hästen har hög energi
Det påverkar även vilket ridcenter du har hästen i. Om din hästs box har ett vattentråg i sig får hästen mer energi från att dricka. Om boxen har en dusch tar det mindre energi att göra saker. Man kan ha både energi och dusch

Alla hästar jag tränar osv har dusch och vattentråg, sen har jag även en bonus från Grand Prix kallad fontänen som tillsammans med vattentråg gör att dricka ger 24 energi. Mina hästars dagar brukar gå såhär: Ta uppdrag, bädda ner, rykta, ge mat, träna/tävla, ge vatten och sörp, träna/tävla, klappa och morot (viktigt att klappen är innan moroten, så hästen har så låg energi som möjligt).

För att slippa vänta till nästa dag för att fortsätta göra saker med hästen behöver du ÅldrandePoäng, alltså ÅP. Man kan få ÅP på följande sätt:
- När dina hästar vaknar (gäller ej hästar med Morfeus Armar). Man kan bara få ÅP från dom 1000 första hästarna man väcker varje dag.
- Fånga ÅP-UFOn
- Hitta i Ymnighetshorn, Gyllene Pläden och Titans Utmaning
- Få från dina vänner
- Vinna i event
- Använda molntappar (varje molntapp gör hästen 4 månader yngre och ger dig 2 ÅP)
- Köpa med pass
- Har du färre än 2 ÅP får du 2 ÅP under natten
- Från vissa gudomliga hästar

Tills du har fler dagar kan du exempelvis: Köpa fler hästar genom auktionerna och ta hand om dom, läsa igenom spelhjälpen och hjälpcentret, diskutera i forumet (finns bland annat ett forum där man kan diskutera sina hästar i verkligheten), hitta vänner, delta i eventet, fundera på vilken typ av avel du vill ha senare, kolla in andra spelares presentationer och göra din egen presentation precis som du vill ha den.

Ett sto fölar efter 12 spel-månader, alltså 6 riktiga dagar eller 6 ÅP


//Jessie

Scorpio97
2018-11-16 12:58
#3

Och vill du absolut inte vänta på att få fler tjänstgöringsdagar så kan du köpa affärsnyckeln för 200 pass. Då får du tillgång till allt direkt


//Jessie

Travis D
2018-11-16 13:19
#4

Hur får jag pass utan att betala?

Travis D
2018-11-16 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Såhär ser ridcentret och hennes dag ut. Sålde Kevin för jag ogilladehonom och ville inte ga honom cx

Travis D
2018-11-16 13:33
#6

Och hur får alla så mycket pengar??? (Både equus och pass)

Annons:
Scorpio97
2018-11-16 13:35
#7

#4 Just för affärsnyckeln måste du nog köpa pass, om du vill ha den. Svårt att få pass så tidigt i spelet. Men annars finns några gratissätt:

- Sälj hästar för pass
- “Den flitiga spelarens pass”. Efter din 30:de dag kan du börja samla poäng, och när du når 300 poäng kan du spela ett minispel och få 100 pass. Du kan max få 10 poäng per dag men ingen vet exakt vad man ska göra för att få poäng. Du hittar detta om du klickar på dina pass (högst upp på sidan) och sedan klickar på fliken "Gratis".
- Döda passhästar. En passhäst är en dödlig häst som är minst 30 år. När den dör och man skickar den till himlen kan man få pass. Man får 100 pass styck för dom 10 första hästarna. Efter det har man 33% chans att få 100 pass, annars får man ett SM-föremål värt 100 pass eller ett bonusföremål. Man kan få max 3000 pass från passhästar varje månad. Detta nollställs vid varje månadsskifte. Man måste ha en verifierad e-postadress för att få pass från passhästar.
- Vinna i vissa event samt i Grand Prix
- Göra Partnererbjudanden. Man måste vara över 13 år samt ha en verifierad e-post.
- Odla passfrön (är dock extremt ovanliga om man inte har en gudomlig som ger dom, samt att det kräver ridcenter + tar 30 dagar att odla)

#5 Hon har både dusch och vattentråg, så det är bra. I Ridcenter-rutan kan du se detta, för där det står "Box:" finns en dusch och ett vattentråg
Ridcentret ger även gratis foder, havre och utrustning så du slipper använda ditt egna

På din hästs dag, så börjar du med att klappa den. Det ger då bara 6% energi. Om du klappar när hästen har 0% energi så får den 12% av att klappas.
Du matar även sist på dagen, och får då bara 4% av detta trots att du matar mycket. Jag får ofta 20-30% energi av fodret, genom att mata tidigt på dagen och när hästen har 70-80% energi. Att mata tidigt på dagen kräver dock att man lär sig hur mycket mat hästen behöver. Om du inte har gjort något med hästen när du matar kommer det nämligen stå att hästen bara behöver 0-2 havre. Men om du tävlar/tränar efteråt kommer det krävas mer havre. Så kolla i slutet av dagen hur mycket havre som behövdes. Efter ett tag lär man sig. Jag vet exempelvis att när jag har tränat en häst på ett visst sätt kommer den behöva 14 havre. Då kan jag mata det tidigt på dagen så jag får mycket energi av det. Matar man för mycket eller för lite blir hästen under-/överviktig och kommer må dåligt

Förstår du hur jag menar? :)

Se även till att du inte gör något med hästen efter klockan 22.00, samt att den har minst 20% energi då. Det är därför jag alltid klappar och ger morot det sista jag gör. I den ordningen ger dom 20% tillsammans. 

Så testa ordningen jag skrev, och se om du hinner göra lite mer med hästen


//Jessie

Scorpio97
2018-11-16 13:36
#8

#6 När man har spelat ett tag samlar man på sig equus och pass. Men i början är alla pank, det var jag också. Men om man planerar sitt spel och inte spontanköper en massa grejer så brukar ekonomin bli bättre med tiden :)


//Jessie

Travis D
2018-11-16 13:43
#9

Okej tack för alla tipsen ska testa din ordning och se om det funkar för oss! 😃

Scorpio97
2018-11-16 13:45
#10

#9 Ingen orsak! Jag är faktiskt moderator på svenska Howrse, så jag försöker hjälpa till när jag kan xD


//Jessie

Maleficum
2018-11-16 15:05
#11

Ett tips kan vara att när man väl lyckats få inbjudan till Grand Prix är att ha hästar man kan anmäla (även om man inte har en chans att komma långt upp på listan) bara för att man tjänar 500 equus/häst och har man då två hästar i varje inriktning så tjänar man 2000 equus varje vardag.

(Tex anmäler jag ibland några av mina odödliga hästar eftersom de ändå är färdigtränade och inte avlas på utan bara "existerar" för att göra uppdrag och chans att få ÅP).

Sen är ett bra tips att leta efter en Frost häst att tina upp för en chans att få Hypnostäcke, Fem olika Xanthos hästar för att klappa (första du klappar ger 10 energi till din senast födda häst och de andra fyra ger chans att vinna equus och ymningshorn men det vet man inte förrän inloggning dagen efter, har samlat på mig massor av ymningshorn den vägen som ligger i förrådet i väntan på att något intressant ska erbjudas däri). Och såklart gratulera fem stycken Topas hästar. Ger 50 equus och en chans att få 10 pass.

Bara att söka upp i registret (under socialt nätverksfliken).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Travis D
2018-11-17 09:00
#12

Nu kan jag inte göra något med henne.. För hon är dräktig i 8:nde månaden! 😃

Snart kommer en liten föl-bebis :D

[EM_L]
2019-02-12 20:43
#13

Finns nu en ny grej. Dagliga mål där man kan tjäna pass=)

Annons:
Upp till toppen
Annons: