Annons:
Etikettridcenter
Läst 929 ggr
Zachis
7/10/18, 1:58 PM

Skaffa fler boxar till ridcentret

Hej Hej

Jag håller på med att försöka få 100 stycken box3***  till mitt ridcenter. Några tips på hur man smartast går tillväga? Just nu tillverkar jag dom i stora verkstäder och finansierar det hela med att sälja läder. Men det går så fruktansvärt långsamt, man börjar fundera om det är mer värt att köpa i butiken istället :P

Annons:
Scorpio97
7/10/18, 7:42 PM
#1

Mer värt eller inte går väl inte riktigt att svara på. Det beror om man menar i tid eller equus. Det är dyrare att köpa boxar men tar längre tid att tillverka dom och då används dessutom verkstäderna, som man annars kan tillverka annat i. Lädret ger exempelvis mer equus om du först gör om det till sadlar/träns men då kan du ju inte göra boxar samtidigt.
Man skulle ju kunna räkna på det och kolla vad skillnaden blir på att köpa boxar och kunna göra sadlar/träns/annat i verkstäderna eller att använda verkstäderna till att göra boxar och sälja läder "obehandlat". 

Man kan ju även kolla på vinster på läder vs grödor. Förr tror jag det var vete man tjänade bäst på. Men det var innan kor/läder fanns så jag vet inte om det fortfarande gäller. 

Personligen tillverkar jag alla boxar, men jag har drygt 400 boxar och då är det ju inte lika "bråttom". Så jag tillverkar boxar när jag har tillräckligt med järn (mitt center är i bergen) att göra dusch och vattentråg till boxarna samtidigt.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: