Annons:
Etiketthästarna
Läst 931 ggr
Kex!
2018-04-06 12:51

Byte av åsnor

Hej!

Jag har ett svart åsna sto som bara ligger och skräpar som en trofé häst på mitt konto, hon är tre år och har alla bet kvar. Jag söker en åsna i samma färg utan bet och kan i utbyte ge min åsna till den personen för samma pris som denna säljer sin till mig. 

(Kan inte alla nya regler men om detta skulle vara mot reglerna kan någon gärna kommentera det och då gör jag inte detta :) )

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
Hiro
2018-04-08 20:24
#1

Tips -  Kolla om någon säljer en sådan åsna du söker (du kan specificera i sökfunktionen på säljsidan) och sedan skriver du bara ett PM och frågar ifall de vill byta :) Att det ska vara emot reglerna tror jag inte men vad vet man säkert längre?

Scorpio97
2018-04-08 22:59
#2

Hästbyte är emot reglerna enligt vad jag har fått veta. I tråden om dom nya/uppdaterade/förtydligade reglerna formuleras det såhär: "Går det att genomföra bytet jag vill göra i spelet? Då är det tillåtet.
Måste jag hitta ett sätt att komma runt begränsningarna i spelet för att genomföra bytet jag vill göra? Då är det säkerligen inte tillåtet."

Det finns ingen funktion för att byta hästar, och det anses alltså att man "går runt om en begränsning" om man ändå gör det :)


//Jessie

Hiro
2018-04-09 20:10
#3

#2 Men å andra sidan, säljer någon en häst för mig för 500 och sedan köper denne en häst av mig så går det ju enligt reglerna i och med att det går att köpa å sälja? Svåra regler tycker jag när det kommer till sådana grejer :/

Scorpio97
2018-04-09 20:55
#4

#3 Det stämmer och jag håller med om att det är svårt. Jag är moderator på Howrse (-Jessie-), och det är ännu krångligare att försöka förklara otydliga regler kan jag säga :)

Men jag frågade specifikt om vad jag ska svara medlemmar om någon undrar om hästbyte är tillåtet eller inte. Svaret jag fick då var ungefär att hästbyten kräver att man går runt en begränsning och att medlemmar som gör det riskerar att det ser ut som fusk.

Så som mod måste jag i alla fall avråda från hästbyten. Sen kan man säkert göra det på bättre eller sämre sätt om man ändå vill chansa, men det ska jag såklart inte tipsa om.


//Jessie

Hiro
2018-04-09 22:48
#5

#4 Hah jag tyckte jag kände igen ditt namn :p Reserverade försäljningarna gör ju inte saker bättre heller kan jag tänkta för där kan du ju ressa hästen till specifika spelare ev till ett väldigt förmånligt pris

Zachis
2018-05-05 14:49
#6

om du fortfarande är intresserad så har jag massa åsnor att byta. Du kan välja en i mitt åsnestuteri :), och om de nu är förbjudet så får vi hoppas att jessie tittar bort :P

heter Zachis på howrse

Annons:
Zachis
2018-07-08 08:00
#7

Här är ett meddelande fjällräven fick av supporten. Alltså är hästbyte tillåtet men om något händer så får du skylla dig själv. 

”Hej Fjällräven

Tack för ditt meddelande.

Det som står i forumet är att om man måste gå runt spelets begränsningar för att göra ett utbyte så är det troligtvis inte tillåtet. Dock går det alldeles utmärkt att sälja en häst reserverad och sedan köpa en annan av en annan spelare, så detta ser inte ut som fusk vad vi kan se.

Lycka till med Howrse.

Med vänliga hälsningar,

Howrse-teamet”

powerade
2018-08-26 22:08
#8

Man kan ju alltid kolla om det finns en svart åsna till salu. Du kan förmodligen sälja din för mer än du köper en utan bet. Men sen om man köper å säljer För byte så vet jag inte hur man ska kunna se att det är fusk heller:/

Upp till toppen
Annons: