Annons:
Etikettallmänt
Läst 791 ggr
Cornelia Isaksson
2018-01-16 13:19

Vill börja spela igen

Har tänk börja spela igen men har kört fast så fort guiden tar slut plus har inga pass att använda vilket den säger att jag ska göra så nån får gärna lära mig kan ingenting

Annons:
Maleficum
2018-01-16 13:42
#1

Du behöver inte använda pass, saker tar bara lite längre tid att komma igång (och få tillgång till allt).

Börja smått och låt det långsamt växa är mitt förslag.

Ta hand om dina hästar dagligen, tävla dem som går att tävla.

Jag köpte i början några "skräphästar" för att få lite åldrandepoäng och lite fler hästar att tävla med och tjäna lite pengar på i tävlingar.

Heter själv Ilium på Howrze om du behöver mer hjälp :) Inte spelat superlänge själv så lär mig fortfarande saker!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Scorpio97
2018-01-16 19:28
#2

Guiden tar slut efter att man har gett ett Guldäpple till en häst. Har du gjort det? Jag vet att det har varit buggar med det tidigare, så jag tänkte ifall det är då du upplever att spelet säger att du ska använda pass. Om det inte går att ge guldäpplet måste du förmodligen kontakta supporten.

Annars måste man aldrig använda pass, och om man vill ha pass måste man inte köpa för riktiga pengar. Så länge man har verifierat sin e-post går det att få pass i spelet (sälja hästar för pass, passhästar, fybererbjudanden, flitiga spelarens pass och lite annat). 
Jag rekommenderar att läsa spelhjälpen förresten, den ger mycket bra info. Du hittar den om du klickar på frågetecknet i menyn och sedan knappen Uppfödarhandboken :)

Jag heter -Jessie- på howrse och är moderator (har extra ansvar att hjälpa andra spelare samt se till alla alla följer reglerna), så om du behöver hjälp är det självklart bara att fråga.


//Jessie

Cornelia Isaksson
2018-01-17 14:17
#3

Kan man tjäna pass hur

Scorpio97
2018-01-17 14:42
#4

#3 Några olika sätt att få pass:

- Sälj hästar för pass. Verifierad e-post krävs.

- “Den flitiga spelarens pass”. Efter din 30:de dag kan du börja samla poäng, och när du når 300 poäng kan du spela ett minispel och få ett pass. Du kan max få 10 poäng per dag men ingen vet exakt vad man ska göra för att få poäng. Du hittar detta om du klickar på dina pass (högst upp på sidan) och sedan klickar på fliken "Gratis". Verifierad e-post krävs.

- Döda passhästar. En passhäst är en dödlig häst som är minst 30 år. När den dör och man skickar den till himlen kan man få pass. Man får 1 pass styck för dom 10 första hästarna. Efter det har man 33% chans att få 1 pass, annars får man ett SM-föremål värt 1 pass eller ett bonusföremål. Man kan få max 30 pass från passhästar varje månad. Detta nollställs vid varje månadsskifte. Verifierad e-post krävs.

- Vinna i vissa event samt i Grand Prix

- Göra Partnererbjudanden. Man måste vara över 13 år samt ha en verifierad e-post.

- Odla passfrön

- Köpa pass för riktiga pengar

När man precis har börjat spela är det dock oftast svårt att få tag på pass om man inte köper för riktiga pengar, och så är det för alla. Men man måste inte ha pass för att spela heller :)


//Jessie

Cornelia Isaksson
2018-01-17 14:47
#5

Ok hur vet jag om jag har verifierad epost. Jag kör labyrint utmaningen och klarat 1 labyrinten men inte fått belöningen och hur startar jag labyrint 2 kommer ej in i den

Scorpio97
2018-01-17 14:54
#6

#5 Klicka på knappen högst uppe till höger > Konto. Högst uppe på sidan borde din e-post stå. Om det står ungefär "skicka bekräftelsemejl igen" eller något liknande bredvid din e-post så har du inte verifierad den. Då ska du klicka på den texten, så får du ett mejl till din e-post. I mejlet finns en länk som du måste klicka på för att verifiera e-posten.
Om det bara står "redigera" bredvid din e-post, så är den verifierad :)

Kommer du till sidan där man ser alla dörrarna till labyrinterna? Dörren till labyrint två bör vara öppen, och då ska det räcka att klicka på den för att gå in. Du kan inte välja vilken labyrint du vill gå in i, utan du måste göra dom i ordning.

Om det inte fungerar bör du kontakta supporten. Du gör det genom att klicka på frågetecknet i menyn och sedan knappen "Kontakta Oss". Dom kan hjälpa till när det är något som inte fungerar :)


//Jessie

Annons:
Cornelia Isaksson
2018-01-17 15:10
#7

Hur vet man om man fått priset och om jag inte fått vad gör jag det står få en tinker om du kommer ut men har ej fått det så jag gick in igen men nu är min häst fast för jag har inga steg kvar och får inte ut han Jag heter Cornelia400 på spelet

Scorpio97
2018-01-17 15:27
#8

Första labyrinten (som mest är instruktion) ger ett vintageäpple. Fick du det? (du kan se det om du går in på Handel > Svarta Marknaden). Sen har du alltså gått igenom en labyrint till, som skulle ha gett en Tinker? Om du inte har en Tinker bland dina hästar så har du inte fått priset. Det kan bero på en bugg, och då måste du kontakta supporten.


//Jessie

Scorpio97
2018-01-17 17:21
#9

Såg frågan du ställde i min Passhäst-tråd. Jag vill helst ha den bara för just passhästar, inte frågor om spelet :) Du får gärna skicka ett meddelande till mig på Howrse om du föredrar det, annars hjälper jag dig gärna i denna tråd. Jag heter -Jessie- på Howrse

Man får steg varje timme (varje hel timme). Hur många steg du får beror på hur bra häst du har. För att gå en ruta i labyrinten måste du dock ha 10 steg.
Du behöver inte klicka någonstans för att få stege, du får dom automatiskt :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: