Annons:
Etikettridcenter
Läst 864 ggr
Daqin
2016-11-02 12:17

Ridcenter

Jag har skapat ett ridcenter, jag köpte en box den för 1300 equus men den tog slut i lager så var tvungen att köpa en för 26 000 equus. Går det att sälja den dyrare boxen eller kommer den vara där för alltid? Sedan , hur får jag tag på halm ? och lin? Några andra bra ridcenter tips?

Annons:
Scorpio97
2016-11-02 14:57
#1

Det går att förstöra boxar, men då får du inte tillbaka kostnaden. Det går inte att sälja dom. Jag skulle dock rekommendera att du bara köper/tillverkar dom största boxarna, för dom är mest eftertraktade. Eftersom det inte går att uppgradera, så blir det väldigt dyrt om du först köper massa små boxar men sedan ändrar dig och vill ha endast stora boxar (för då måste du förstöra dom små, och får inte tillbaka kostnaden för dom).

Halm och lin går att köpa i butiken, men man kan även odla lin och vete (som ger halm) på ängarna på ridcentret.

Mina tips är att planera ordentligt. Vad för center vill du ha? Ett billigt center med många mindre boxar och färre fördelar, eller ett dyrare center med stora boxar och alla/fler fördelar? Jag upplever att det just nu finns ganska många billigare center, så jag skulle rekommendera att satsa på ett center med fler fördelar. 

Och sen planerar du efter det. Det är oftast bäst att köpa ängar och verkstäder först. Då kan du odla och tillverka saker och kan sälja överskottet, och snabbare komma igång. 

Alwarion har en bra Howrsehjälp-sida, som bland annat har en "starta-upp-ridcenter-guide". Här har du länk till sidan. Hemsidan är dock inte jätteuppdaterad för nuläget, så lite småsaker kanske inte stämmer helt. Men i det stora hela tycker jag det är en väldigt bra sida med många tips och mycket information :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: