Annons:
Etikettvärderingsfrågor
Läst 834 ggr
Anon
2015-03-22 12:27

Hjälp mig bestämma

Ifaaaall ingen vill starta lag med mig så tänkte jag att jag ska försöka själv. Men frågan är då vilken ras jag ska välja… jag vill ha någon som placerar sig i Grand Prix. Det står mellan hannoveranare, lusitano och engelskt fullblod. Lusitanon är ju så himla fin men det känns helt omöjligt att ens komma i närheten av El diablo som typ tagit över hela spelet på den fronten. Personligen är jag dock mer intresserad av dressyr än galopp/hoppning så lusitanon kanske är ett bättre val? Eller vad hade ni satsat på? 

 Sedan vill jag ju även ha en ras som går att sälja, så jag inte gör om samma misstag igen och satsar på Lipizzaner för att sedan komma på att ingen faktiskt vill köpa dem i så stor utsträckning. Eller, sålda blir dem ju men inte för så mycket equus som jag trodde.

Annons:
[Torpedtass]
2015-03-22 13:51
#1

Kolla på topp raserna i katalogen, kan hjälpa en del.
Jag har Lipizzaner dock inte kommit igång med avel på dem, fokuserar mest på Tennessee Walker och Åsnor just nu. Annars är den ras jag kör mest och vet är lätt att sälja Akhal-Teke. Hannoveranare och Engelskt Fullblod  vet jag säljer som smör, har en hög sådana också men Lusitano är lite svårare med enligt mig.

Anon
2015-03-22 14:21
#2

#1 Blir kanske hannoveranare då! Tycker de är lite finare än de engelska fullbloden. Överväger att sälja mina lipizzaners i så fall, säg till om du vill köpa 😃

[Torpedtass]
2015-03-22 15:10
#3

#2 Beror på vad du ska ha för dem. 😉

Anon
2015-03-22 15:55
#4

#3 Jaa du… Den med 1239 i GP hade jag kanske tänkt runt 50 000 för. Sedan faller ju priset ju lägre GP de har. Kanske? Hehe jag vet inte, känner mest att jag skulle sålt dem tidigare när GPn inte låg över 1300 för topphästarna ):

Upp till toppen
Annons: