Annons:
Etikettköp-sälj-eller-byt
Läst 1002 ggr
Sims3horzien
3/19/17, 4:35 PM

Sälja hästen

Hej. Jag är väldigt ny på howrse, har spelat i ca 12 dagar och fattar nästan inget om vad karma, ÅP osv är. 

Men det jag undrar om det går att sälja sin häst som man hade från början. Då får man ju två tvillingföl. Ett har jag lyckats sälja. En av de kan jag inte sälja. Hon fönade för ca 8 månader sedan osv men det går inte att sälja. (Har andra hästar förutom henne)

Annons:
Scorpio97
3/19/17, 11:44 PM
#1

Hästen du ger ett Guldäpple till i början är din starthäst och går inte att sälja. Eventuellt går det om du ger henne ett nytt Guldäpple eller en annan specialpäls, men det är i princip ett rykte jag har hört så jag kan inte garantera att det stämmer. 

Välkommen till Howrse förresten! Jag heter -Jessie- och är moderator på Howrse , och hjälper gärna till om du behöver hjälp med något :)


//Jessie

Scorpio97
3/19/17, 11:47 PM
#2

Karma är förresten lite som ens "rykte". Från början har du 10 karma, men bryter du mot reglerna kan du förlora karma. Ju mindre karma man har desto färre funktioner har man tillgång till. Om man har förlorat karma får man 1 karmapoäng per 30 dagar tills man har 10 poäng igen. 10 poäng är max. 

ÅP är ÅldrandePoäng, och det är dom du använder för att kunna göra hästen äldre direkt och slippa vänta på den dagliga uppdateringen. Man kan få ÅP på följande sätt:
När dina hästar vaknar, förutsatt att du bäddat ner dem och att de inte har Morfeus Armar
Fånga ÅP-UFOn (saker som kommer flygandes över skärmen)
Hitta i Y-horn, Gyllene Pläden och Titans Utmaning
Få från dina vänner
Vinna i event
Använda molntappar (varje molntapp gör hästen 4 månader yngre och ger dig 2 ÅP)
Köpa med pass eller diamanter
Har du färre än 2 ÅP får du 2 ÅP under natten

Ett tips är att läsa spelhjälpen som du hittar om du klickar på frågetecknet till höger i menyn, där står lite grundinfo som är bra att kunna. Annars hjälper jag som sagt gärna till och svarar på frågor, här eller på Howrse :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: