Annons:
Etikettallmänt
Läst 696 ggr
Teera
11/13/16, 6:32 PM

Någon som vill bli av med ett konto?

Heej, Undrar om någon vill byta ett mkt använt konto mot ett inte så använt konto? (vill gärna ha så många tjänstgöredagar som möjligt) Säg till så kan vi prata vidare på dm?:)

Annons:
Teera
11/13/16, 6:35 PM
#1

Menar att den som vill får ett inte så använt konto om den vill ge mig ett använt konto:)(många tjänstgöredagar):) Var lite otydlig:)

Anonym783
11/13/16, 6:53 PM
#2

Annars får du helt enkelt logga in varje dag tills du får upp antalet tjänstgöringsdagar. Det tar ett tag men det är värt det.

Hakuna Matata.

Teera
11/13/16, 7:15 PM
#3

Jag vet men e lat:) xD

Scorpio97
11/14/16, 4:24 PM
#4

Det är emot Howrses regler att byta, ge bort, ta emot, sälja eller köpa konton, så du är medveten om det. Howrse har ett ganska bra system för att upptäcka multikonton, och jag gissar att det även kan användas för att upptäcka när någon fått/köpt/bytt konto (plötsligt byte av IP-adress osv). 

Så jag skulle rekommendera att du spelar själv istället, så att du slipper riskera att förlora karma, att kontot blir borttaget eller du blir bannad från spelet :)


//Jessie

Zadeira
11/15/16, 6:25 PM
#5

#4 Fast byte av IP adress är knappast en anledning att misstänka fusk då många (som jag ex) kör på flera olika datorer i olika hem, samt alltid kör med VPN som alltså aldrig kör med samma IP.

Men med det sagt finns det många olika sätt de upptäcker fusk.

Däremot skulle jag vilja veta exakt var det str att man inte får lov att byta konto med en annan spelare. Har kollat genom användarvilkoren och det enda jag hittar är att man inte får spela på en annan användares konto samt uppge falska uppgifter, men om man byter konto med någon så byter man ju också till korrekta uppgifter samt att det blir ens eget konto.

Scorpio97
11/15/16, 6:43 PM
#6

#5 Nej, det var därför jag skrev "osv". IP-adress är en del av det, även om dom självklart inte kollar bara på det utan har flera olika faktorer dom håller koll på för att upptäcka multikonton eller andra regelbrott. 

Skummade igenom allmänna villkoren, och om du kollar under 3.2 Uppföranderegler, punkt 12/xii står det:
"(Du får inte).. försöka få tag i ett lösenord, information om ett konto eller annan information av privat natur från någon annan användare av tjänsterna, och/eller sälja, hyra ut, dela, låna ut och/eller på annat sätt till en utomstående part överföra ditt konto och/eller möjligheten att få tillgång till kontot och/eller på något annat sätt låta en utomstående part utnyttja ditt konto,

Det tolkar åtminstone jag som att man inte får ge någon annan tillgång till sitt konto, vilket man gör om man säljer eller byter bort sitt konto.


//Jessie

Annons:
Zadeira
11/15/16, 7:09 PM
#7

#6 Tack! Missade givetvis den delen av just den paragrafen, läste bara början ordentligt att man inte får förska få tag på informationen! Missade såklart den delen där just det jag letade efter står 😟

Men självklart har du rätt, det står ju tydligt där att man inte får lov att överföra/byta konto med en annan spelare! 👍

Scorpio97
11/15/16, 7:17 PM
#8

#7 Ingen orsak :)

Jag använde Ctrl + F och sökte efter "sälja" på sidan för jag visste att jag hade läst det där. Och då var det ju enkelt att hitta, haha. Annars hade jag lätt kunnat missa det också eftersom  första delen handlar om andras konton, och då antar man oftast att hela paragrafen gör det. Så jag förstår absolut att du missade det, det är lätt hänt :)


//Jessie

Upp till toppen
Annons: