Annons:
Etiketthästarna
Läst 898 ggr
ÄlskarHamstrar12
2016-02-09 19:51

Färdigheter i hoppning

Hur kan jag öva upp min hästs hoppning? Förstår inte hur man tar lektioner i ett ridcenter, och blir hästen bättre på hoppning då? Om man deltar i hopptävlingar borde väll hästens färdigheter i hoppning öka, eller är det bara när man kommer 1:a? Kram :)

Annons:
Scorpio97
2016-02-09 20:04
#1

Hästens Hoppning ökar om du 
- Tränar stapeln för Hoppning
- Tar skogsridturer 
- Tävlar i Hoppning, Fälttävlan eller Trail (det spelar ingen roll om du kommer 1:a eller sist)

Dock finns det en gräns för alla hästar. När en häst fått alla färdigheter från träning, ridturer och tävlingar för en viss färdighet, så blir den fulltränad i den färdigheten. Texten "Hoppning" står i fetare stil om hästen är fulltränad i Hoppning. Om du länkar till hästen kan jag säga om den kan få mer färdigheter eller inte.
Hur mycket färdigheter en viss häst kan få beror på hästen GP (Genetisk Potential). 

Lektion och uppdrag (samla sand/trä/järn) är egentligen samma sak. Både ger equus och färdigheter till dig/hästen. Hästen får färdigheter i sina två bästa färdigheter, så huruvida den får färdigheter i Hoppning eller inte beror på vilken ras det är. En häst måste vara minst 2 år samt vara inackorderad på ett center för att kunna ta lektioner/uppdrag. På hästens sida ska det finnas en kategori som heter "Uppdrag", vid Träning, Ridturer osv. Alltså på höger sida inne på hästens sida.


//Jessie

Scorpio97
2016-02-09 20:08
#2

Ett tips förresten är att läsa spelhjälpen. Socialt Nätverk > Spelhjälp > Uppfödarhandbok

Där står mycket bra info för nya spelare (:


//Jessie

ÄlskarHamstrar12
2016-02-09 20:29
#3

Det är en connemara, den är fettstilad i allt :)

Scorpio97
2016-02-09 20:34
#4

Connemarans tre bästa färdigheter är Uthållighet, Dressyr, Hoppning (om den är renrasig). Lektionerna är enda sättet att öka färdigheterna på en fulltränad häst, men lektioner ger som sagt bara färdigheter i hästens två bästa färdigheter (lektioner ger färdigheter tills hästen fyller 25 år).

Så i så fall kan du inte öka hoppfärdigheten på din häst


//Jessie

Upp till toppen
Annons: